Nová vyhláška města zvyšuje poplatek za odvoz odpadu

Pondělí, 16 Prosinec 2013 11:17 David Odnoha
Tisk

kos novyRada města Kosmonosy navrhla navýšení sazby poplatku za týdenní svoz ze 450 Kč na 500 Kč. V den prosincového jednání ale zastupitelé obdrželi protinávrh zastupitele M.Štěpánka, kterým se sazba za týdenní odvoz navyšuje na 530 Kč, tedy meziročně o 80 Kč. Poplatek za odvoz jednou za dva týdny bude činit nadále 430 Kč a poplatek za sezónní odvoz 440 Kč (obě tyto částky jsou totožné s původním návrhem rady města). Nejvýraznější zdražení se tedy týká občanům, jejichž odpad je odvážen každý týden.

Štepánkovou snahou je nenavyšovat podíl města na systému hospodaření s odpady - ten by se měl i nadále pohybovat na úrovni 33%. Zastupitel Miroslav Štěpánek ve svém návrhu přinesl také několik zajímavých číselných údajů, například o celkových nákladech města na jeho odstraňování, jak píše: cca 3 mil. Kč v r. 2012, 3,5 mil. v r. 2013 a odhad 4,1 mil. v r. 2014. Město vybralo cca 1,55 mil. Kč v r. 2012, 1,81 mil. v r. 2013 a odhad na 2,18 mil v r. 2014 Město dále získalo od EkoKomu za tříděný odpad 486 tis. Kč v r. 2012 a 488 tis. v r. 2013. Z cca 1500 domácností má 800 týdenní svoz (průměr 3,2 osoby) a 700 2týdenní (průměr 2,4 osoby).

Jak M. Štěpánek dále uvádí v důvodové zprávě svého návrhu: Občané by měli být více finančně zainteresováni na tom, aby se jim vyplatilo cílené omezování svoji produkce již při nákupech a důsledně třídit odpad, včetně bio. Zavedením týdenního svozu bio odpadů se zvýšil podíl 14 denních (finančně úspornějších) svozů směsného odpadu v kombinaci s bezplatným svozem a tento trend bychom měli podpořit.

Za zmínku stojí ještě hlasování. Napoprvé protinávrh M.Štěpánka neprošel, poté ale neprošel ani původní návrh. Starosta poté oznámil patnáctiminutovou přestávku - dohadovací řízení. Hned po ní protinávrh M.Štěpánka hladce prošel. Kdo hlasoval po přestávce jinak, se dozvíme až dle zápisu z jednání.

Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

L Horák napsal(a) v Úterý, 17 Prosinec 2013 08:58
Je tu ještě řešení dle senátora Kubery ( Teplice ). Tam maximalizovali daně z nemovitosti a občané neplatili za svoz nic. Technicky je to možné, fakticky se nám asi v současnosti nepodaří spoluobčany přesvědčit že vybrané prostředky utrácíme účelně.
Pavel Janeček napsal(a) v Úterý, 17 Prosinec 2013 13:43
Pane docente, tři poznámky:

a) peníze skoro neutrácíme, protože neumíme/nechceme připravit projekt
b) pokud už náhodou utrácíme zavání to ostudou (od traktůrku po Linhartovu)
c) "Kuberov" je dobré řešení. Diskutovali jsem v hloučku veřejnosti už na posledním ZM. Ani by nebylo nutné daň z nemovitosti maximalizovat. Jenže Kubera to řešil komplexně, tedy zrušení poplatků = nepotřebuji na to specialistu úředníka atd. my máme proti tomu úřad čím dál větší a ne menší.


PS: "dobrej" článek ve zpravodaji
 
 
 

Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.