AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo

Tisková zpráva - Reakce Petičního výboru na článek v Právu „Haly u Kosmonos mají odpůrce i zastánce“ ze 7. ledna 2020

Email Tisk PDF

haly pravoČlánek Radka Plaveckého zveřejněný v regionální příloze Práva v úterý 7. ledna 2020 vcelku přesně popisuje situaci, která vznikla poté, co občané Kosmonos zjistili, že na kraji jejích města by mohly stát další logistické skladovací haly.

Obsahuje však dvě nepravdivé skutečnosti. Starosta Jiří Müller tvrdí, že se chystá setkání zastánců hal i jejich odpůrců, protože je zde petice pro stavbu i proti stavbě hal. Nikdo z petičního výboru neví nic o tom, že by se chystalo setkání zastánců a odpůrců stavby. Druhou nepravdivou skutečností je, že v Kosmonosích existuje petice pro stavbu hal.

Pan starosta se v článku vyjadřuje jako představitel města, který je dlouhodobě na nemocenské a nezúčastňuje se schůzí městské rady ani zastupitelstva. Měl by veřejnosti vysvětlit, koho v tomto článku zastupuje. Vyjadřuje pouze své názory nebo názory celého vedení města Kosmonosy?

Trváme nadále na stanovisku, že jsme proti stavbě hal. Stavba hal městu Kosmonosy a jeho občanům nic dobrého nepřinese. Pouze zabrání pole s kvalitní ornou půdou, zvýšenou dopravu, hluk a zhoršení celkového prostředí pro život ve městě.

Petiční výbor Kosmonosy

 

Počet kamionů ve městě

Email Tisk PDF

Jak to vidim ja.jpgDobrý den,
pro jistotu nejdříve napíšu, že tento názor je můj soukromý a nevyjadřuje názor petičního výboru proti výstavbě dalších hal ani nikoho jiného.

Za sebe tvrdím, že nevěřím číslům z kamerového měření intenzity dopravy z roku 2018, kterými dokládá potřebu obchvatu vedení města.
Myslím tím kamiony nad 12 tun (tj. ty velké, vesměs 13,6 metrů a 4 metry vysoké obludy).
Jestliže mi obyvatelé města, zejména z Boleslavské ulice, potvrdí že to je možné, sklopím uši.
Do té doby budu jen nevěřícně kroutit hlavou a pozdvihovat obočí nad tím, že tomu někdo může věřit a data brát jako relevantní.

Takže: I radní pan Janeček na facebooku uvádí, že – cituji - „každý den v týdnu (materiál zprůměroval i víkendy, tedy opravdu sedm dní v týdnu) projede Boleslavskou jen ve směru od Bakova dolů 130 kamionu nad 12 tun za hodinu a to od 5:00 do ca 20:00, později počet kamiónů klesá na 70 a méně za hodinu. Tyto vozy zásobují 13. bránu na čas. Celkem jde o ca 15 tis. kamionů týdně.“

Takže matematika:
Čas 5–22 hodin: 130 velkých kamionů za hodinu = více než 2 kamiony každou minutu, tedy každou půlminutu jeden kamion.
Celý týden, tedy včetně víkendů (vzhledem k zákonným omezením dopravy těžkých aut o víkendu počítejme 6 celých dní): 15 000 kamionů týdně => 2 500 denně => 104 za hodinu, včetně nocí => 1,7 velkého kamionu každou minutu.

A k tomu ještě týdně 7 000 nákladních aut do 12 tun? Opravdu? A je jen ve směru od Bakova???

Když sečtu nákladní auta na Boleslavské jen ve směru od Bakova za celý týden (opět vezměme těch 6 dní kvůli víkendovým omezením), tak 15 000 velkých + 7 000 menších = 22 000 nákladních aut týdně celkem => 3 666 denně => 152 za hodinu => 2,5 kamionu každou minutu. V jednom směru! Opravdu?

Budu rád, když se vyjádří občané města, kteří se pohybují po městě, zda je za pět minut na chodníku mine 12 kamionů jedoucích směrem od Bakova.

Aniž bych chtěl zlehčovat špatnou dopravní situaci ve městě, toto je prostě „kapitální békovina.“

David Odnoha

 

Pozvánka na jednání zastupitelů - 22.ledna 2020

Email Tisk PDF

ZM1 2020

 

Právo: Haly u Kosmonos mají odpůrce i zastánce

Email Tisk PDF

haly pravo

Z tohoto článku pro mě vyplývá následující:

1. Již znám postoj starosty města, preferuje výstavbu hal.
2. Doteď jsem netušil nic o petici, která by bojovala za výstavbu hal. Díky panu starostovi je jasno; je to ta, která nechce v Kosmonosích auta.
3. Nevím nic o tom, že by se chystalo nějaké setkání zastánců a odpůrců výstavby hal.


A dvě otázky k tomu:

1. Vyjádřil v článku pan starosta (který je v dlouhodobé pracovní neschopnost) názor pouze svůj, nebo je to názor konzultovaný s ostatními radními, tedy názor vedení města?
2. Proč by vůbec měla proběhnout nějaká konfrontace zastánců a odpůrců výstavby nových hal, když máme demokraticky zvolené zastupitele (kteří výstavbu hal nepodporují)?

David Odnoha

Zvětšená kopie článku je uvnitř tohoto příspěvku.

Celý článek...
   

Poslední část komunikace mezi Petičním výborem a radním ing. Řípou

Email Tisk PDF

Vážený pane Řípo,
reagujeme na Vaše vyjádření, kterým jste nás oslovil ve čtvrtek 12. prosince. Rádi bychom věřili, že jste odpůrcem stavby hal a záboru zemědělské půdy. Vaše rozhodnutí nerespektovat usnesení zastupitelstva a na žádost pana Dědka jednání s ním opět přenést na Radu města, aniž byste nás informoval, v nás vzbudilo podezření, že chcete jednat v jeho zájmu a nedbat na názory občanů. Nedivte se potom, že jsme zareagovali formou tiskové zprávy poskytnuté médiím.

V této chvíli by asi nemělo význam, abychom reagovali na vše, co jste napsal. Bereme však vážně Vaši výzvu k dialogu a jednání s vedením města. Jsme ochotni se s Vámi i s dalšími představiteli města sejít za jednacím stolem a vše věcně probrat. Ovšem za podmínky, že při tomto jednání nebude přítomen pan Petr Dědek. Prosím, navrhněte možnost, kdy a jak bychom se mohli sejít někdy po Novém roce. To znamená z naší strany členové petičního výboru a jeho nejbližší spolupracovnici na straně jedné a představitelé vedení města na straně druhé.

Za petiční výbor Vás zdraví

Milada Vrbová a Michal Šimek

18.12.2019

 

Petice proti stavbě čtyř logistických hal byla předána městu Kosmonosy

Email Tisk PDF

Petice občanů proti záměru „D+D Park Kosmonosy II. etapa“ dnes předal na podatelně městského úřadu zástupce petičního výboru Michal Šimek. K petici, která byla zveřejněna na počátku listopadu a trvala až do úterý 10. prosince, se připojilo celkem 1704 lidí, z toho 919 občanů Kosmonos. Lidé měli možnost se k petici připojit buď na petičních místech k tomu určených nebo ji podepisovali elektronicky.

Michal Šimek po odevzdání petice navštívil kosmonoského starostu Jiřího Müllera, který již po nemocenské opět úřaduje. Oznámil mu předání petice a vyzval ho, aby udělal vše pro to, aby se haly nestavěly . Jiří Müller ho ujistil, že vše okolo petice i stavby hal sledoval i v době nemocenské. Zmínil i to, že někteří občané, které potkal na ulici, ho za možnost stavby hal kritizovali. Zdůraznil, že sbírá argumenty pro a proti, aby se mohl zodpovědně rozhodnout. Připomněl, že žijeme v průmyslové oblasti. Na to mu M. Šimek namítnul, že i v průmyslové oblasti by se na občany a jejich zdraví měl brát ohled. Zmínil vysokou hladinu hluku v Kosmonosích, kdy i členové rady města Kosmonosy připouštějí, že je ve městě překračována hygienická norma. Postavením hal by se hluk ještě zesílil.

Počet podpisů svědčí o tom, že občané Kosmonos si stavbu hal nepřejí. Proto petiční výbor bude i nadále pokračovat v zápasu proti záměru stavby hal „D+D Park Kosmonosy II. etapa.“

Petiční výbor Kosmonosy

Dopis predani petice

 

Pozvánka na jednání zastupitelstva (18.12.19)

Email Tisk PDF

ZM prosinec 2019

 

Reakce radního JUDr. Ladislava Řípy na TZ Petičního výboru z 11.12.2019

Email Tisk PDF

Vážená paní Vrbová, vážený pane Šimku.

z Vašich dosavadních stanovisek a reakcí směrem ke mně je vidět, že máte utkvělou představu o tom, že jsem zastánce výstavby hal v lokalitě Z56. Rozhodně tomu tak není a naopak jsem velkým odpůrcem záborů zemědělské půdy a zeleně, které se v této republice stále dějí. Jedním z programových cílů, který jsme prezentovali jako hnutí Občané pro Kosmonosy před loňskými komunálními volbami a kterého se držíme, je právě udržení a zlepšení kvality bydlení v Kosmonosech pro jejich občany.

Osočujete mně z toho, že si z právní analýzy Frank Bold Advokáti vybírám jen to, co se mi podle Vás „hodí do krámu“ a že straším lidi náhradami. To v žádném případě není pravda. Jen se snažím upozornit na to, že některé, byť oprávněné požadavky, mají i svá úskalí, která je potřeba s rozvahou a rozumně vyřešit, abychom městu nezpůsobili škodu.

V petici občanů je doslovně uvedeno: „Žádáme, aby nebyla v územním plánu města tato lokalita dále navrhována jako plocha určená k průmyslové zástavbě, včetně tzv. ,,lehké výroby", ale byla plochou zeleně.“

V právní analýze je doslovně uvedeno: „V případě, že by plocha Z56 byla zůstala vymezena jako zastavitelná, ale změnilo by se „pouze“ její funkční využití ze současně navrženého VL – lehká výroba na jiné, například VD – pro drobnou a řemeslnou výrobu, vlastník pozemku by se podle našeho názoru žádného druhu náhrady škody domáhat nemohl, jelikož nedochází ke zrušení určení pozemku k zastavění,..“

Pokud ochranu zájmů města, aby nebylo vystaveno nebezpečí finančních náhrad a jiných škod, považujete za strašení lidí, tak to opravdu nebudu komentovat.

Požadavek na změnu územního plánu tak, aby k žádným náhradám nedošlo v souladu s tím „co vám radí právníci“, tedy aby lokalita zůstala jako zastavitelná, je od Vás vznesen nyní poprvé a je v rozporu s textem, který občané v petici podepisovali.

Jsem rozhodně a vždy pro dialog a hledání nejlepších řešení pro občany města a vydávání tiskových zpráv rozhodně nepovažuji za efektivní způsob řešení jakýchkoliv problémů. S touto metodou komunikace jsem si nezačal a jen se snažím a budu bránit naprosto nepravdivým spekulacím k mým názorům a postupům.

Chcete-li o věcech smysluplně jednat, pojďte si sednout k jednomu stolu, chcete-li nadále komunikovat přes tiskové zprávy, bude to únavné a neefektivní, ale budiž. Já za sebe jsem připraven jednat o čemkoliv, ale nemohu se bez reakce nechat nepravdivě a spekulativně očerňovat.

JUDr. Ladislav Řípa
12.12.2019

 

Tisková zpráva - Vážený pane radní Řípo, říkejte veřejnosti pravdu.

Email Tisk PDF

Radní a Zastupitel města Kosmonosy JUDr. Ladislav Řípa se Důrazně ohrazuje proti tomu, že byl v tiskové zprávě obviněn z pohrdání demokratickými pravidly, porušováním usnesení zastupitelstva města a nerespektováním názorů občanů.

Bohužel ve svém vyjádření uvádí spoustu účelových a vágních tvrzení.

Tím prvním je snaha, oddělovat stavbu „ obchvatu“ města od stavby hal v lokalitě Z56. Snažit se veřejnosti namluvit, že jednání o obchvatu Kosmonos s Investorem výstavby druhé etapy parku D+D nesouvisí s halami, je natolik absurdní, že se nemůže jednat o nic jiného, než snaha odvést pozornost a manipulovat s inteligencí občanů.

Pokládáme si otázku, jak závazná jsou usnesení Zastupitelstva. Jednání s firmou D+D Real na Radě města si pod tlakem veřejnosti zakázali a odhlasovali jednomyslně všichni Zastupitelé. Proč se tímto usnesením může řídit zastupitel Blecha ( a účast na jednání s investorem na Radě města zcela logicky odmítl ) a nikoliv Zastupitel Řípa ? Není toto právě oním pohrdáním názory občanů?

Radní Řípa moc dobře ví, že realizace obchvatu v nějaké reálně blízké budoucnosti je utopií. Naopak je zcela reálné, že by stály jako první haly, díky kterým by se v Kosmonosech změnilo vše, o čem se hovoří v Petici občanů, tedy další stovky osobních a nákladních vozidel, další stovky zahraničních dělníků, další hluk, další prach a další zničení přírody. A že se nestaví onen slibovaný obchvat? No, to víte, pozemky, nedostatek peněz, jiné priority, zpomalení ekonomiky, složitá administrativa atd, atd…

I toto pan radní Řípa moc dobře ví…

Dalším zavádějícím tvrzením pana radního Řípy je argumentace tzv. právním stanoviskem kanceláře Frank Bold Advokáti, s.r.o. Petiční výbor má toto stanovisko také k dispozici. Jedná se o dokument, který má 13 stran textu a městu je v něm doporučováno několik naprosto schůdných a reálných řešení. Je jen na vedení města Kosmonos, zda se jimi bude řídit.

Vystoupení podnikatele pana Řezáče na Zastupitelstvu samo o sobě působilo jako dobře sehrané Divadelní představení a položme si nyní jen otázku, v čí to bylo režii a v čím zájmu. Tvrzení, že by město muselo někomu něco platit je naprosto předčasné a záleží na mnoha okolnostech. I toto, pokud si analýzu právní kanceláře pan Radní Řípa pořádně přečetl, moc dobře ví…

Na závěr nám dovolte poslední poznámku. Pokud pan radní Řípa apeluje na veřejnost, abychom společně spolupracovali, je nezbytné, aby říkal pravdu. Spolupráce je možná ve všech konáních lidské činnosti pouze tehdy, pokud mezi lidmi panuje alespoň elementární důvěra a dodržování dohodnutých pravidel. Jeho poslední kroky ale důvěru nevzbuzují a nedodržují dohodnutá pravidla.

Petiční výbor občanů města Kosmonosy

11.12.2019

 

Vyjádření radního JUDr. Ladislava Řípy k tiskové zprávě Petičního výboru

Email Tisk PDF

Vážený pane Šimku.
důrazně se ohrazuji proti tomu, že mně v tiskové zprávě obviňujete z pohrdání dodržováním demokratických pravidel, porušování usnesení zastupitelstva města a nerespektování názorů občanů.

Z posledního jednání zastupitelstva města jednoznačně vyplynulo, že řešení problémů s dopravou v celých Kosmonosech a především v ulicích Hradišťská a Boleslavská je jednou ze základních priorit. Také jsme si myslím dost jasně všichni potvrdili, že významným způsobem řešení by byl kompletní obchvat Kosmonos od současné kruhové křižovatky u Havexu, až po vyústění na silnici č. 610 mezi Kosmonosy a Chudoplesy. Vybudování tohoto obchvatu považuji nejen já, ale celá rada města a věřím, že i naprostá většina občanů za jednu z hlavních priorit. K naplnění tohoto cíle jsme podnikli celou řadu konkrétních kroků. Jedním z nich je jednoznačné stanovisko, které jsme zaslali Krajské správě údržby silnic, která projednává a koordinuje plánovanou výstavbu dopravních staveb na Mladoboleslavsku, cituji: „Rada města požaduje, aby v rámci aktualizace materiálu pro jednání Vlády České republiky byla doplněna stavba celé trasy obchvatu Kosmonos jako komunikace II/610“.

Vedeme jednání se Středočeským krajem, odborem dopravy, zástupci ŠKODA AUTO a.s. a také s vlastníky pozemků, které by byly výstavbou obchvatu dotčeny. Mezi těmi je samozřejmě jsou i společnosti vlastnicky propojené s firmou D+D, která požádala radu města o účast na jejím jednání právě ve věci tohoto obchvatu a nikoliv ve věci investorského záměru v lokalitě Z56. Na toto jednání byl pozván i nominovaný zástupce veřejnosti a zastupitel Ing. Blecha, který pozvání na toto jednání dne 9.12. ve 20:38 odmítl a 10.12. v 0:02 následovalo Vaše obvinění radních.

Současná rada města prokázala, že o záležitostech města v žádném případě nemá zájem jednat za zády veřejnosti a všichni přítomní zastupitelé to prokázali svým hlasováním o záležitostech týkajících se lokality Z56. Toto otevřené hlasování je právě projevem demokratických principů, které rozhodně respektujeme.

Dovoluji si Vám také připomenout, že z právního stanoviska kanceláře Frank Bold Advokáti, s.r.o. jednoznačně vyplynulo, že městu Kosmonosy hrozí nebezpečí náhrady škody, a to cituji z uvedeného právního rozboru objednaného ZO ČSOP Klenice: „Pokud by se plocha Z56 změnila na plochu nezastavitelnou (konkrétně např. krajinná zeleň či plochy smíšené nezastavěného území), domníváme se, že by se vlastník pozemku mohl po městu domáhat náhrady na základě ustanovení § 102 stavebního zákona v kombinaci s čl. 11 Listiny“. Uplatňování takového nároku vůči městu jednoznačně potvrdil na zastupitelstvu města osobně přítomný pan Řezáč, který v uvedené lokalitě vlastní poměrně významnou plochu pozemků. Z tohoto důvodu se rada města snaží postupovat v uvedené záležitosti velmi uváženě a přesto co nejrychleji a rozhodně nepostupuje v rozporu se zájmy občanů Kosmonos. Přínosem pro občany Kosmonos může být naše vzájemná spolupráce a nikoliv zcela zbytečná a nepodložená konfrontace. Po posledních jednáních zastupitelstva města jsme se domníval, že právě taková otevřená spolupráce občanské iniciativy a vedení města probíhá a záznamy ze zasedání jsou toho jasným důkazem. Pojďme v ní prosím pokračovat, buďme i nadále příkladem i pro další obce a postupujme v zájmu všech občanů Kosmonos, tedy i těch, kteří trpí dopravní zátěží dlouhodobě.

JUDr. Ladislav Řípa

10.12.2019

 


Strana 1 z 68

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.