Úterý, 26 Listopad 2019 08:14
Karel Blecha
Nejdříve si dovoluji pogratulovat k nástupu do mandátu M. Štěpánkovi, který složí slib zastupitele na jednání zítra -tj. 27. 11. 19, neboť paní advokátka Mgr. Markéta Pekařová se rozhodla včera ke 14:00 podat rezignaci z mandátu a v precizním Emailu to ostatním zastupitelům oznámila. Po 9-ti letech práce v zastupitelstvu odchází.... za sebe ji mohu hodně poděkovat, za její kvalifikovaný pohled na věc, který se v mnohém shodoval s mým přístupem. Společně s M. Štěpánkem nás čeká v zastupitelstvu velký kus práce. Z materiálů, které zastupitelé včera od p. Dědka obdrželi vyplývá, že vlastně byl ten územní plán jaksi připravován dvojkolejně. Po minulé čtyři roky pověřený zastupitel Štěpánek pro územní plán něco připravoval - byl ovšem v pozici jako já - tj. stál "na chodníku" A na druhé straně probíhala jednání developera p. Dědka s radnicí a dalšími institucemi. A zítra na zastupitelstvu nám p. Dědek vše představí, jak si to představuje … aby mohl co nejdříve zahájit výstavbu 4 hal s tím že udělá kus obchvatu od 13. brány se zaústěním na silnici do H. Stakor (kousek od stávajícího mostu) a potom tuto komunikaci předá městu Kosmonosy. Proto navrhuji materiál ke schválení zastupitelstvem, tj. pokračovat v pracech na novém územním plánu tak, aby plocha tak jako ve stávajícím plánu tj. plocha Z56, byla vedena v REZERVĚ. A bude- li jasno s obchvatem v délce cca 3 km od CHUDOPLES ke 13. bráně (silnice II. tř. pod taktovkou Stč.kraje), což by byl obrovský přínos pro město Kosmonosy... potom se můžeme bavit o tom, že plocha bude uvolněna z rezervy. A nezapomínejme, že určitě se sejdeme všichni při veřejném projednání Návrhu územního plánu na zámku v Kosmonosích, kde budete k tomu co říci i Vy. Zatím se v usebranosti připravujme na dobu adventní....
Ing. K. Blecha
zastupitel
města Kosmonosy
Zdarma přes Kosmonosy místo po D10
Kosmonosy mají problémy s dopravou i proto, že řada kamionů městem projíždí z ekonomických důvodů. Pokud míří na sever, sjedou za Mladou Boleslaví z dálnice a přes Kosmonosy a další města a vesnice míří dál, ačkoliv by mohly jet po dálnici. Tam by však musely platit mýtné. "Dřív jel kamion po dálnici a neměl důvod jet o 10 minut déle přes vesnice a města. Teď ten důvod má, protože šetří," vysvětluje radní Janeček motivaci dopravců po roce 2007, od kdy kamiony platí na dálnicích mýtné.
Vedení Kosmonos podle něj chtělo kamionům zakázat vjezd do města, jenže od Středočeského kraje dostaly odpověď, že něco takového není možné, protože neexistuje jiná objízdná trasa, kterou by se mohly kamiony vydat. Kraj však nyní tvrdí, že od roku 2016, kdy vstoupila v platnost novela zákona, to možné je, protože D10 - byť je zpoplatněná - už za alternativu považovat lze.
"V tomto případě by pravděpodobně bylo možno na průtahu silnice nákladní dopravu nad 12 tun zakázat," říká mluvčí kraje Helena Frintová. Upozorňuje však, že by o tom rozhodoval silniční správní úřad na mladoboleslavském magistrátu na základě místních znalostí a stanoviska policie.