V Kosmonosích nedaleko Mladé Boleslavi chce firma vrchlabského miliardáře Petra Dědka rozšířit svůj D+D Park, jenž slouží jako sklad pro zásobování automobilky. Stavební záměr se ovšem nesetkal s příznivou reakcí obyvatel. Petr Dědek byl navíc před časem podle médií obviněn v kauze, v níž má jít o daňové delikty při zadávání reklamy do rozhlasu. A pod drobnohledem detektivů byly i některé z Dědkových firem. Když se na to Ekonomický deník miliardáře zeptal, začal zuřit.
Celý článek Jana Hrbáčka je zde: https://ekonomickydenik.cz/…la/
Připomenutí podpisové akce z roku 2019 uvnitř článku.
A na závěr jeden citát:
Ještě jednou velké díky.
Můj výrok vznikl nikoliv pro obhajobu výstavby hal, ale pro obhajobu návratu obchvatu do návrhu ÚP. Město Kosmonosy mělo totiž obchvat již v předchozím územním plánu. Při tvorbě nového ÚP, v době, kdy jsem ještě nebyl pověřeným zastupitelem, tento obchvat záhadně vypadl. Haly ovšem nevypadly, ty zde zůstaly - resp. příprava pozemku pro ně. Po volbách v říjnu 2018 se tehdejší pověřený zastupitel nedostal do zastupitelstva a bylo třeba hledat novou osobu. Po diskuzích, kdy jsem mj. navrhl inženýra Blechu, který však odmítl, jsem se tímto zastupitelem stal já. Převzal jsem návrh nového ÚP ve stavu, kdy tu byl pozemek rezervovaný pro haly a současně byl z návrhu vyhozen obchvat. Na zastupitelstvu, ale i kdekoliv na veřejnosti jsem opakovaně říkal, že pokud by tu měly stát haly, tak to bez obchvatu není přijatelné a snažil se přesvědčit o stejném zastupitelstvo i veřejnost.
Výsledek dlouhých jednání o návrhu nového ÚP, která nakonec vyústila i ve změnu projektanta a pořizovatele, je následující:
1) ÚP města je schválen
2) Podařilo se prosadit obchvat (který se mezitím stal prioritou i pro stát - a který konečně umožní, aby Boleslavská ulice nebyla označována za objízdnou trasu dálnice a bylo možné na ní zakázat průjezd kamiónů, navíc přirozeně dojde i k vytěsnění osobní tranzitní dopravy minimálně zaměstnanců ŠKODA-AUTO mířících na parkoviště u Průmyslové ulice)
3) A zároveň se podařilo prosadit, že pozemek (vlevo při směru na Liberec) není již zařazen pro stavbu hal a dokonce není ani v rezervě územního plánu pro budoucí výstavbu. Stal se opět po mnoha a mnoha letech nezastavitelnou oblastí! Pro haly je určena průmyslová zóna z druhé strany dálnice (navazující na průmyslovou zónu Plazy), do které nyní vede ze závodu ŠKODA-AUTO nový most.
Závěr pro Kosmonosáky: haly vlevo se nevrací!