AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo
Home Názory Kázeň musí být, tak je to správné! Ale pro všechny.

Kázeň musí být, tak je to správné! Ale pro všechny.

Email Tisk PDF

Jak to vidim ja.jpgRada města projednala žádost o povolení výjimky jednoho z občanů, který chtěl postavit na svém pozemku přístřešek, který by byl umístěn méně než 2 metry od hranice s pozemkem města. Žádost rada zamítla, starosta má vyrozumět žadatele. Neznám detaily, ale asi je to tak v pořádku. Nastavená pravidla se mají dodržovat, jinak se ocitneme v ....

Nicméně musím opět připomenout stav s velkou stavbou, kdy nad hotelem Galatea vznikají nové řadové domy. Ty domy se dokončují, z mnoha míst na nás útočí reklama nabízející tyto domy k prodeji,a přitom na vratech ke staveništi stále visí prošlé stavební povolení (resp. štítek Stavba povolena). Nebo nevadí, že stavba měla být dokončena již před několika lety? Nabízí se tedy otázka, zda se zde staví legálně a v souladu s platnou legislativou. Navíc - od února 2014 visí "ve vzduchu" tzv. Plánovací smlouva mezi investorem tohoto projektu a městem, smlouva, která má řešit budoucnost komunikací na této stavbě. Minimálně zastupitelstvo ji ani po třinácti měsících znovu neprojednalo! A strašák v podobě komunikací v Canabě se opět zjevuje.

Možná to je o tom pověstném dvojím metru, možná jen stavitel nad Galateou kašle na správné označení staveniště a platné stavební povolení má někde v šuplíku. Jeden ze zastupitelů loni v zimě na jednání uvedl, že přeci není v zájmu města investorovi stavbu komplikovat. To jistě ne. Ale pravidla by měla být stejná pro všechny - ať už si chcete postavit přístřešek na auto, nebo jako developer sídliště z řadových rodinných domů.

Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Přidejte svůj komentář

Very HappySmileWinkSadSurprisedShockedConfusedCoolLaughingMadRazzEmbarrassedCrying or Very SadEvil or Very MadTwisted EvilRolling EyesExclamationQuestionIdeaArrowNeutralMr. GreenGeekUber Geek
Vaše jméno:
Komentář (zde můžete používat HTML tagy):
  Ověřovací kód. Pouze písmena bez mezer.
Ověřovací kód:
Petr Boubín napsal(a) v Úterý, 31 Březen 2015 20:50
Plánovací smlouva nemůže být na zastupitelstvu projednána, protože návrh, který byl dán investorem někdy loni a městem připomínkován do dnešního dne nebyl podán znovu.

Jinak musím za sebe říct, že mně zde Canaba2 straší hodně. Ovšem stavební úřad není úplně součástí města, takže za naší pozice je věc těžko ovlivnitelná.

Vaclav Dobes: Mohl by jste dát příklad ať je možné zjednat nápravu?
TomášJedno napsal(a) v Středa, 01 Duben 2015 06:31
To Petr Boubín:
neznám úplné podrobnosti tohoto případu, protože vycházím jen ze zveřejněných informací... původně jsem reagoval na článek pana Odnohy, který z mého pohledu nesprávně interpretuje záležitost ohledně stavebního povolení. Vzhled lokality je věcí názoru, ale osobně s ní nemám problém (Klasické rodinné domy by byly pěknější, ale dle kontextu lokality je pořád lepší než paneláky pod kopcem a na kopci).

Co se týče projednávání plánovací smlouvy, tak to není úplně jednoznačné, jak to píšete. Jak jsem zachytil informace, tak investor podal žádost na prodloužení termínu. Rada souhlasila, ale zastupitelstvo "přehodilo" žádost na SK. SK vrátila zastupitelstvu, ale to již žádost neprojednalo.
Ptám se, proč by měl investor podávat novou žádost, když o té poslední ještě nebylo rozhodnuto?

Asi se mnou budete souhlasit, že zájmem města je, aby investor řádně dokončil infrastrukturu nové lokality (zasíťování, osvětlení, silnici) a existovala dohoda na podmínkách převzetí. Stanovisko "mrtvý brouk" zastupitelstva asi není zrovna taktické.
 
TomášJedno napsal(a) v Úterý, 31 Březen 2015 16:59
To David Odnoha: je vidět, že neznáte stavební legislativu, termín dokončení na stavebním povolení ještě neznamená, že stavba musí být do tohoto data dokončená a musí být nutně vydáno nové povolení... nastudujte si tuto legislativu, abyste si nedělal ostudu.

To, že město nepovolí stavbu ve vzdálenosti menší než 2 metry nechápu, jinak souhlas musí se postupovat ke všem stejně...
TomášJedno napsal(a) v Středa, 01 Duben 2015 14:13
To Pavel Janeček:

naprosto s Vámi souhlasím jak ve věci 2 metrů od hranice (soused může nebo nemusí souhlasit), tak stavebního povolení (nicméně pan Odnoha stále připomíná nesplněný termín dokončení)
Pavel Janeček napsal(a) v Středa, 01 Duben 2015 11:54
Dobrý den,

dovolím si na Vás reagovat.

Souhlas města se stavbou 2m od hranice pozemku je třeba POUZE, pokud se jedná o 2m a blíže k městskému pozemku. Město i tak nepovoluje stavbu, ale dává souhlas s výjimkou. Stavbu nakonec vždy povoluje jen stavební úřad (přenesená působnost státní správy, tedy bez možných zásahů města). Je-li něco výjimka není na to právní nárok a město (stejně jako jiný soused) má právo v daném místě a dané situaci výjimku neudělit. Výjimka není nároková.

Stavební legislativa. Kdybyste pozorně (!) sledoval tuto záležitost, všiml byste si, že se NIKDY nehovořilo o termínu dokončení stavby, ale vždy jen a pouze o tom, zda se stihl termín zahájení. Platnost SP totiž vyprší, pokud se nezahájí v termínu uvedeném ve SP. Já neznám odpověď na otázku, zda se stihlo nebo ne! Ale pamatuji si velmi dobře, co se v dané věci řešilo. Kdyby kdokoliv kdykoliv a kdekoliv nezahájil stavbu včas, stavěl by bez platného stavebního povolení! Když kdokoliv staví příliš dlouho, staví sice dlouho, ale s platných stavebním povolením.
 
Vaclav Dobes napsal(a) v Úterý, 31 Březen 2015 09:06
To teda, staci se podivat jak jsou vyuzivany mestske pozemky. Kapitola sama pro sebe.
TomášJedno napsal(a) v Pondělí, 30 Březen 2015 16:45
Jděte se přeptat na stavební odbor, kde Vám potvrdí, že se zde staví naprosto v souladu s legislativou... to, že město není schopné projednat smlouvu na komunikaci, za to investor nemůže... Vaše motivy proti této stavbě jsou dlouhodobě známé, pokud máte podezření o protiprávnosti jednání, konejte!
David Odnoha napsal(a) v Úterý, 31 Březen 2015 14:15
Ano, pošlu oficiální dotaz, jak je možné, že stavebnímu odboru nevadí minimálně to, že staveniště není označené platnou cedulí Stavba povolena (dle aktuálně na vratech visící cedule měla stavba být dokončena do 31.12.2011!). A Vaše přesvědčení, že se vše staví v souladu s platnou legislativou, je úsměvné. Jak Vy to víte? Četl jste loňské závěry stavební komise rady města? Od té doby se nezměnilo nic - jen se prodávají domy, některé už mají na střeše tuším i solární panely. A plánovací smlouva nebyla zařazena ani na zítřejší jednání zastupitelstva, byť ji zastupitel Blecha svou interpelací taktně připomněl.

K mým motivům proti této stavbě. Je to hnus, postavit tady 35 nebo i více řadovek, je pro město hnus. Ale žijeme v demokratické zemi, někdo to navrhl, někdo to schválil, někdo to chce koupit a žít tam. Takže v pohodě, nemohu a nemám proti tomu nic. Jen si myslím, že se vůči investorovi postupuje jinak, než v jiných případech. Je to můj názor, byť je třeba pro někoho úsměvný a nepochopitelný.

PS: Spousta toho byla napsána v říjnu, i komentáře tehdejšího předsedy stavební komise a nyní radního ing. Janečka. Je to zde: http://www.nasekosmonosy.cz/z-deni-ve-meste/1785-stavba-nad-galateou-kosmonosy.html

David Odnoha
pepa napsal(a) v Úterý, 31 Březen 2015 08:46
To,že se měří dvojím metrem je pravda.
 
 
 

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.