I když se stále rozšiřuje, pořád je Bradlec vůči Kosmonosům menším sousedem. V něčem je ale určitě napřed: dělá více pro bezpečnost chodců i obecně (počítáme-li zavedení kamerového systému do kategorie "obecného zajištění bezpečnosti" či prevence). Ti z vás, kdo jste na Bradlec zavítali, jste si určitě všimli upozornění na přítomnost kamerového systému; v prosinci pak přibyl nový bezpečnostní prvek na přechodu pro chodce u autobusové zastávky na hlavní příjezdové komunikaci na Bradlec ve směru od Mladé Boleslavi. Chodci přecházející silnici na autobusovou zastávku nebo zpět si nyní mohou "zastavit dopravu" a bezpečněji přejít. Stejný systém je k vidění i při průjezdu obcí Chudoplesy. Bradlec navíc již realizuje stavbu chodníku/ cyklostezky pod Borkem; propojí tak stezku pro cyklisty od OBI přímo s novou zástavbou na jihozápadě obce.
V Kosmonosích se o cyklostezce směrem na Debř zatím spíše hovoří, než koná, "bradlecký" systém zastavující dopravu na přechodech pro chodce je zatím zcela mimo naši realitu, o kamerovém systému bude ještě určitě velká diskuze. O kamerách se již hovořilo; v prosince roku 2012 zastupitelé schválili smlouvu mezi Kosmonosy a Bradlecem, na základě které naše městská policie zajišťuje ukládání záznamů z těchto kamer (jinak by si Bradlec, který vlastní městskou policii nemá, kamerový systém zavést nemohl) výměnou za možnost mít v Kosmonosích dvě kamery. Tedy, z oněch dvou kamer pro Kosmonosy se nakonec vyklubaly pouze dvě přípojky, což osobně považuji za asi největší podpásovku současného vedení města směrem k zastupitelům. (Schválně, podívejte se na výřez z materiálů pro zastupitele, a schválně si jen tak zkuste pro sebe říci, zda nám byly nabídnuty dvě přípojky nebo dvě kamery). Ale pojďme k důležitejším věcem.
Kosmonosy za loňský rok postavily nový sloup veřejného osvětlení na přechodu u Transcentra (konečně, a hurá), na přelomu roku pak město upravilo část zábradlí na přechodu pro chodce u Šmaku, což je drobnost, ale velmi užitečná; nezřídkakdy nebyly děti za zábradlím vidět, což bylo pro auta mířící z kopce dolů velmi nepříjemné a pro malé chodce nebezpečné. Jinak se už třetím rokem ošoupávají "zebry" i ony varovné trojúhelníky před přechody u školy.
Ale snad se blýská na lepší časy. Alespoň to tak vypadá dle hlavního článku v lednovém Kosmonoském zpravodaji. A jestli se také podaří omezit dopravu kamionů v Hradišťské a Boleslavské ulicích, mohlo by být ve městě bezpečněji...a tak nějak celkově lépe... Držme vedení města palce, ať se aspoň část z oněch otištěných plánů podaří realizovat.
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Kamerový systém jsme měli/mohli mít dávno, síť cyklostezek/cyklochodníků (na Debř, Chudoplesy a předně Stakory) se dala postavit téměř celá z dotací, místo toho jsme za rok zjistili majitele pozemků pod jednou z nich!
Schopnost Bradlece vyjednat si výhodné podmínky se ukazuje i na tom, jakou mají smlouvu s námi o "dohledu kamerového systému". Ale nepropadám panice, snad se to rozhýbe. Když ne nyní, tak za pár měsíců určitě, budou volby, to je vždy záruka investic do chodníků a chodníčků a nesmělých investičních plánů. A kdyby nic jiného, tak pomůže, že se nám Kraj rozhodl investovat do Debřské a Hradišťské.