Na svém zářijovém zasedání zastupitelé města Kosmonosy schválili mimo jiné připojení města Kosmonosy k Memorandu o spolupráci při realizaci omezení nákladní dopravy na pozemcích komunikacích II/610 a II/276. Dotčené obce dostávají výraznou podporu ze Středočeského kraje, který se problematice tranzitního průjezdu těžké nákladní dopravy po silnicích II. a III. třídy v jeho vlastnictví intenzivně věnuje, přestože si uvědomuje, že současná legislativní situace není snahám vytlačit těžká auta z měst a obcí dvakrát nakloněna. V našem městě se tento záměr týká ulic Boleslavská a Hradišťská.
Na základě požadavků vedení kraje byl zadán projekt na stanovení místní úpravy provozu na komunikaci II/610 v úseku Březina - Benátky nad Jizerou (EXIT 63 - 27) a komunikaci II/276 v úseku Bělá pod Bezdězem - Bakov nad Jizerou, jehož zpracovatel je společnost 3K značky s. r. o. a současně úkol Odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje vypracovat návrh Memoranda, které bude řešit tuto problematiku.
Po připomínkování a odsouhlasení v orgánech dotčených měst má být následně svoláno jednání za účasti zástupců Středočeského kraje. Navrženo je poměrové financování mezi všechny účastníky Memoranda.
Silnice II/610 je silnice II. třídy vedoucí z pražských Kbel do Turnova. Jedná se o bývalou část státní silnice č. 10 ("stará turnovská"), která byla v tomto úseku nahrazena rychlostní silnicí R10, k níž II/610 tvoří doprovodnou komunikaci dlouhou 82 km. Silnice II/276 je silnice II. třídy vedoucí z Bělé pod Bezdězem přes Bakov nad Jizerou do Kněžmostu. Memorandum by kromě Kosmonos měly schválit následující města a obce: Benátky nad Jizerou, Brodce, Písková Lhota, Mladá Boleslav, Bakov nad Jizerou, Mnichovo Hradiště, Březina a Bělá pod Bezdězem.
Celkové předpokládané náklady k dosažení cíle a předmětu memoranda činí předběžně 3,8 mil. Kč, z toho na město Kosmonosy by připadla spoluúčast ve výši 4,39%, tj. 166.820,-- Kč.
Pro připojení se k memorandu hlasovalo všech 12 přítomných zastupitelů a zastupitelek. Výňatek z Memoranda naleznete uvnitř článku.
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript