AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo
Home Názory Počet kamionů ve městě

Počet kamionů ve městě

Email Tisk PDF

Jak to vidim ja.jpgDobrý den,
pro jistotu nejdříve napíšu, že tento názor je můj soukromý a nevyjadřuje názor petičního výboru proti výstavbě dalších hal ani nikoho jiného.

Za sebe tvrdím, že nevěřím číslům z kamerového měření intenzity dopravy z roku 2018, kterými dokládá potřebu obchvatu vedení města.
Myslím tím kamiony nad 12 tun (tj. ty velké, vesměs 13,6 metrů a 4 metry vysoké obludy).
Jestliže mi obyvatelé města, zejména z Boleslavské ulice, potvrdí že to je možné, sklopím uši.
Do té doby budu jen nevěřícně kroutit hlavou a pozdvihovat obočí nad tím, že tomu někdo může věřit a data brát jako relevantní.

Takže: I radní pan Janeček na facebooku uvádí, že – cituji - „každý den v týdnu (materiál zprůměroval i víkendy, tedy opravdu sedm dní v týdnu) projede Boleslavskou jen ve směru od Bakova dolů 130 kamionu nad 12 tun za hodinu a to od 5:00 do ca 20:00, později počet kamiónů klesá na 70 a méně za hodinu. Tyto vozy zásobují 13. bránu na čas. Celkem jde o ca 15 tis. kamionů týdně.“

Takže matematika:
Čas 5–22 hodin: 130 velkých kamionů za hodinu = více než 2 kamiony každou minutu, tedy každou půlminutu jeden kamion.
Celý týden, tedy včetně víkendů (vzhledem k zákonným omezením dopravy těžkých aut o víkendu počítejme 6 celých dní): 15 000 kamionů týdně => 2 500 denně => 104 za hodinu, včetně nocí => 1,7 velkého kamionu každou minutu.

A k tomu ještě týdně 7 000 nákladních aut do 12 tun? Opravdu? A je jen ve směru od Bakova???

Když sečtu nákladní auta na Boleslavské jen ve směru od Bakova za celý týden (opět vezměme těch 6 dní kvůli víkendovým omezením), tak 15 000 velkých + 7 000 menších = 22 000 nákladních aut týdně celkem => 3 666 denně => 152 za hodinu => 2,5 kamionu každou minutu. V jednom směru! Opravdu?

Budu rád, když se vyjádří občané města, kteří se pohybují po městě, zda je za pět minut na chodníku mine 12 kamionů jedoucích směrem od Bakova.

Aniž bych chtěl zlehčovat špatnou dopravní situaci ve městě, toto je prostě „kapitální békovina.“

David Odnoha

Přidejte svůj komentář

Very HappySmileWinkSadSurprisedShockedConfusedCoolLaughingMadRazzEmbarrassedCrying or Very SadEvil or Very MadTwisted EvilRolling EyesExclamationQuestionIdeaArrowNeutralMr. GreenGeekUber Geek
Vaše jméno:
Komentář (zde můžete používat HTML tagy):
  Ověřovací kód. Pouze písmena bez mezer.
Ověřovací kód:
Edmir Dizdarevič napsal(a) v Sobota, 18 Leden 2020 10:48
Neobjednali pánové Dědek a Řezáč před měřením kamiony, které budou jezdit dokola? Smile Sice zmiňujete Boleslavskou, ale směr od Bakova, takže by se to logicky mělo týkat i Hradišťské a subjektivně mi ta čísla přijdou přehnaná. Zastánci obchvatu by si měli uvědomit, že ani s ním se provoz v Hradišťské a Boleslavské nevrátí do časů první republiky a je otázka, jestli bude v praxi např. z hlediska hluku rozdíl, jestli po ulici pojede v danou chvíli 10 nebo 7 aut. A jestli ten rozdíl stojí za to, abychom zabrali další kus přírody. Jinak apriori nejsem (na rozdíl od hal) proti, ale zásadně nesouhlasím s tím, že se spojuje obchvat a haly a odpůrci hal jsou automaticky nazýváni (např. pan Řezáč v textu petice) odpůrci obchvatu. A pokud jde o načasování, tak to také možná není nejšťastnější, protože Škoda trhá rekordy, ekonomika šlape jako nikdy a s tím souvisí i intenzita dopravy. Jestli to tak bude i za pět nebo deset let, to je otázka. A do hry pravděpodobně vstoupí i další faktory - robotizace X počet dojíždějících apod. Dále pokud mám správné informace, tak by měl jít do sněmovny návrh na zákaz tranzitní kamionové dopravy na silnicích II. a III. třídy, což by se na dopravě v našem městě mělo projevit.
 
 

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.