Z médií jsem se dozvěděl, že nelze územní plán jen tak měnit a výstavbu rázem znemožnit. Tato vyjádření znějí jako by bylo něco schváleno a někomu způsobena městem nějaká škoda.
Jsou to jen manipulativní výroky, které mají ošálit a znejistit nespokojené občany, ale i zastupitele, kteří nakonec budou o věci rozhodovat.
Kdyby město mělo odškodňovat všechna nesplněná přání, tak by asi nedělalo nic jiného.
V současném platném územním plánu Kosmonos je plocha mezi areálem D+D a silnicí do Horních Stakor označena jako rezerva pro lehkou výrobu. To znamená, že dokud zastupitelstvo neschválí změnu na plochu využitelnou pro lehkou výrobu, jsou všechny záměry a přípravy jen něčí přání, nic více.
O tom, jak bude vypadat nový územní plán, se stále jen diskutuje nad jeho návrhem. Využití všech ploch se musí posoudit z různých pohledů, samozřejmě i občanů Kosmonos. Zastupitelstvo schválilo jen pořízení a zadání nového územního plánu. O tom, jestli budou rezervní plochy převedeny na plochy k využití pro výstavbu, bude zastupitelstvo teprve rozhodovat. Je to jeho výsostné právo a mělo by brát na zřetel všechny dopady, které to způsobí občanům.
Stále se mluví jen o budování nových výrobních kapacit, ale ne o bytech pro dalších 1400 zaměstnanců, kteří v regionu již dávno nejsou k dispozici. Porostou jen další ubytovny pro dovážené zaměstnance a o to většina občanů nestojí.
Se silnicemi je to podobné. Státní dopravní stavby na sjezdu z dálnice jsou stále v nedohlednu a celá silnice mezi Chudoplesy a Průmyslovou ulicí souběžně s dálnicí, která by odlehčila Kosmonosům je reálná jen do poloviny ke stakorské silnici. To celkové zatížení města moc nevyřeší.
Nové výrobní haly ale vyrostou jako houby po dešti a s každodenními následky se občané budou potýkat desítky let. Budování nových výrobních kapacit bez nezbytného souvisejícího sociálního a dopravního zázemí přinese prospěch jen někomu, ale většina občanů Kosmonos to určitě nebude.
Miroslav Štěpánek
myslím si, že se kolem toho dělá úplně zbytečný humbuk.
1) Proč by kamiony k novým (i ke stávajícím) halám musely jezdit přes město, když se k těm halám dostanou pohodlně přímo z dálnice D10? Ať už stávajícím sjezdem na průmyslovou a hned první kruhový objezd, nebo případně nově vybudovaným sjezdem přímo k halám.
2) Domnívám se, že pánové Dědek a Deml si tam stejně postaví co budou chtít a to i přes nesouhlas občanů, nebo dokonce vedení města. Nebudou na to potřebovat ani stavební povolení, jako to předvedli v Pardubicích.
3) Co se týče územního plánu, tak ten má v současné době bohužel na starosti Janeček, který tomu -narozdíl od bývalého zastupitele Štěpánka- vůbec nerozumí, takže se mají Kosmonosy asi na co těšit. Nota bene když se druhým místostarostou stal Boubín. Potěš koště!
Je třeba se zamyslet a v příštích volbách lépe vybírat. Pak bude (možná) líp.
Protože starosta se zázračně uzdravil, tak Boubín místostarostou nebude a Janeček územnímu plánu rozhodně rozumí víc než Štěpánek, který ty nenáviděné haly do územního plánu dál. Ale teď je bojovník. Třeba za bytové domy pod debrskou ????????????
byla to samozřejmě otázka času, kdy se začnou objevovat různí "doktoři Kopřivové "....
Znám oba pány, které pisatel článku zmiňuje. A myslím, že je úplně jedno, jestli pracují v logistice nebo někde jinde. A vůbec mě nezajímá, jestli někdy někam kandidovali za Věci veřejné. Je pro mě mnohem důležitější, jak jednají a za co bojují. A osobně jim mohu jen poděkovat za to, že se dokázali postavit za obyvatele Kosmonos a snaží se něco udělat proti Developerské lobby, které je úplně jedno, jaké dopady její aktivity mají. Útoky na lidi, kteří se tomu snaží snaží zabránit, jsou, pane Kopřivo, opravdu ubohé.
A jsem rád, že se obyvatelé Kosmonos ozývají a přemýšlejí vlastní hlavou, přesně tak, jak jim pan Kopřiva radí.
Václav Rak
Ale ať neodbučuju. To zásadní je, že pan Odnoha je v ostrém střetu zájmů v kauze boje proti halám D+D!!! To jste si neuvědomili? Pracuje pro konkurenční logistické centrum. Káže vodu a pochutnává si na víně. Jasně, že v jeho a v zájmu jeho zaměstnavatele je, aby nerostla další skladovací plocha v blízkém okolí automobilky. Strhnul vás šikovně do téhle vlastní bitvy pod záminkou ekologie, bezpečnosti a podobných hesel.
Přátelé a spoluobčané proberte se, až budete na tohle někde s někým diskutovat.
Uvědomte si, že náš život je bohužel závislý na úspěchu automobilky Škoda, že téměř každý z vás nějakým způsobem žije z této výroby. Už teď asi čtete, že škodovka zvažuje odsunout výrobu dál na východ. Supr. Takže ještě pár podobných aktivistů, kteří následně začnou blokovat cesty, aby jim nejezdily kamiony do škodovky kolem baráku a Škoda se stěhuje třeba do Rumunska. Pokud přijde recese, může to jít ještě rychleji. I pan Odnoha pak přijde o práci v logistickém centru závislém na škodovce. A nerad bych, aby Boleslav vypadala jako Detroit před x lety, když se tam zastavila výroba úplně. Tak trochu přemýšlejte vlastní hlavou a nenechte to dělat za sebe pány jako jsou Odnoha nebo Wenzel. Přeji hodně zdraví a hlavně zdravou mysl. MUDr. Kopřiva
V automobilové logistice pracuji od roku 1996 a ani jeden jediný den, opakuji pro krátkozraké - ani jeden jediný den - jsem nepracoval a nepracuji pro žádné logistické centrum v okolí MB ani nikde jinde. Nikdy jsem nepracoval ani nepracuji pro logistické centrum navázané na škodovku. A dokonce - považte - jsem nikdy ani nepracoval a nepracuji pro firmu, která by tyto sklady využívala. A ani pro škodovku, abyste ušetřil čas.
Takže si, prosím, naordinujte studený obklad, opravte si údaje ve složkách, které si vedete a věnujte svůj čas něčemu prospěšnějšímu.
Krásný den
David Odnoha
Ing. K. Blecha
zastupitel
města Kosmonosy
Zdarma přes Kosmonosy místo po D10
Kosmonosy mají problémy s dopravou i proto, že řada kamionů městem projíždí z ekonomických důvodů. Pokud míří na sever, sjedou za Mladou Boleslaví z dálnice a přes Kosmonosy a další města a vesnice míří dál, ačkoliv by mohly jet po dálnici. Tam by však musely platit mýtné. "Dřív jel kamion po dálnici a neměl důvod jet o 10 minut déle přes vesnice a města. Teď ten důvod má, protože šetří," vysvětluje radní Janeček motivaci dopravců po roce 2007, od kdy kamiony platí na dálnicích mýtné.
Vedení Kosmonos podle něj chtělo kamionům zakázat vjezd do města, jenže od Středočeského kraje dostaly odpověď, že něco takového není možné, protože neexistuje jiná objízdná trasa, kterou by se mohly kamiony vydat. Kraj však nyní tvrdí, že od roku 2016, kdy vstoupila v platnost novela zákona, to možné je, protože D10 - byť je zpoplatněná - už za alternativu považovat lze.
"V tomto případě by pravděpodobně bylo možno na průtahu silnice nákladní dopravu nad 12 tun zakázat," říká mluvčí kraje Helena Frintová. Upozorňuje však, že by o tom rozhodoval silniční správní úřad na mladoboleslavském magistrátu na základě místních znalostí a stanoviska policie.