Některé věci se bohužel nemění. Když byl zveřejněn návrh změny číslo 2 územního plánu města Kosmonosy a Horní Stakory, také začínaly prázdniny a dovolené, tudíž méně lidí u vývěsek, méně lidí na webu města, méně dotazů, méně diskuzí, méně rejpalů - a z toho plyne méně práce. Stejně jako tehdy, ani letošní červencový Kosmonoský zpravodaj (dříve Horizont), neinformoval občany města o tomto pro ně velmi důležitém dokumentu. Takže chcete-li se něco dozvědět, případně se ozvat, musíte být aktivní a hledat. Ano, lze argumentovat tím, že vyhláška byla vydána Magistrátem města Mladá Boleslav, ale fakt, že tato informace není v aktuálním vydání Kosmonoském zpravodaji ani malinkatým písmem je důkazem toho, že je jedno, jestli na radnici sedí Dlouhý nebo Vaněk.
Nabízím vám odkaz na úřední desku: http://www.kosmonosy.cz/mestsky-urad/uredni-deska/verejna-vyhlaska-oznameni-doruceni-navrhu-zmeny-c-3-up-obce-kosmonosy-144.html?kshowback
Do návrhu změny č.3 můžete nahlédnout do 15.8. buď na magistrátu města MB nebo na MÚ v Kosmonosích, ale pozor: písemné připomínky lze vznášet jen do 30 dnů od doručení vyhlášky! Takže jen během července, a tedy dovolených. K později podaným připomínkám se pak již nepřihlíží.
Uff. Tak do toho.
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Dal jsi návod pro nás, tedy asi spíš pro ty co přijdou po volbách. Urychleně žádat o převedení Boleslavské na krajskou komunikaci.
Odbila 14. hodina. Během okamžiku se na třídě Václava Klementa vytváří kolona aut, která se jen pomalu posouvá směrem ke Kosmonosům a nájezdu na rychlostní komunikaci R10.
Už na podzim jste se v Boleslavském deníku mohli dočíst o úpravách, které by měly přinést uklidnění. Tehdy se hovořilo o nahrazení kruhového objezdu v Kosmonosech křižovatkou se systémem apendixů. Tento projekt byl ale během posledních měsíců ještě rozveden.
A co se tedy změnilo? Třídy Václava Klementa, hlavní dopravní tepny spojující Staré město se sídlištěm, se změny ve výsledku budou týkat v délce od křižovatky s Husovou ulicí, jež by měla být řízena semafory, až po Boleslavskou ulici v Kosmonosech.
Nejzásadnější změnou je však rozšíření komunikace
v délce od Bondy centra až
k nynějšímu kruhovému objezdu v Kosmonosech. Čtyři proudy značně urychlí cestu například zaměstnancům automobilky, cestujícím domů ze zaměstnání.
„Ideální by bylo, aby město zajistilo projektovou i tendrovou dokumentaci a kraj tak získal hotový projekt s mašličkou navrch. To by byla nejrychlejší a nejefektivnější cesta," odhaduje Adolf Beznoska, náměstek primátora a poslanec.
Na projektu spolupracuje kromě města a Středočeského kraje také společnost Škoda Auto a město Kosmonosy.
Právě z pozemků Škody se bude při rozšiřování dílčím způsobem ukrajovat.
Na stavební práce na třídě Václava Klementa plynule naváže změna parametrů výjezdů ze všech sousedních ulic. Například z Erbenovy, Máchovy, Jana Palacha nebo
17. listopadu.
Není se však třeba obávat velkých změn. Vzpomenete si, jak vypadala ještě nedávno křižovatka ulic Havlíčkova a U Stadionu? Zde došlo totiž ke stejným úpravám.
Každá z navázaných ulic se rovněž dočká oprav v úseku až 50 metrů od napojení.
„Třída Václava Klementa se stane krajskou komunikací. Na místní komunikace totiž nelze získat dotaci, která už nám byla uznána. Žádná negativa to ale nepřinese. V případě, že by kraj nechtěl do její údržby investovat, je město odhodláno tuto povinnost převést smluvně na sebe," pokračuje Beznoska.
Ke změně statusu frekventované silnice vede město rovněž fakt, že krajská komunikace nesmí končit na silnici nižší třídy. K této situaci by totiž došlo po výstavbě Severovýchodní tangenty.
Ve chvíli, kdy budou obě komunikace hotové, získá tedy kraj pohodlnou objízdnou trasu, jež ušetří řidičům, kteří by například kvůli nehodě na R10 zůstali trčet v koloně, spoustu starostí.
Zatím je velmi brzo na to mluvit o tom, jak ovlivní stavba za 140 milionů korun život ve městě nebo jakým způsobem bude ve svém průběhu rozdělena na etapy. Jednoduché to jistě nebude.
Půjdou-li veškerá jednání podle plánu, stavět by se mělo začít příští rok.
Odbila 14. hodina. Během okamžiku se na třídě Václava Klementa vytváří kolona aut, která se jen pomalu posouvá směrem ke Kosmonosům a nájezdu na rychlostní komunikaci R10.
Už na podzim jste se v Boleslavském deníku mohli dočíst o úpravách, které by měly přinést uklidnění. Tehdy se hovořilo o nahrazení kruhového objezdu v Kosmonosech křižovatkou se systémem apendixů. Tento projekt byl ale během posledních měsíců ještě rozveden.
A co se tedy změnilo? Třídy Václava Klementa, hlavní dopravní tepny spojující Staré město se sídlištěm, se změny ve výsledku budou týkat v délce od křižovatky s Husovou ulicí, jež by měla být řízena semafory, až po Boleslavskou ulici v Kosmonosech.
Nejzásadnější změnou je však rozšíření komunikace
v délce od Bondy centra až
k nynějšímu kruhovému objezdu v Kosmonosech. Čtyři proudy značně urychlí cestu například zaměstnancům automobilky, cestujícím domů ze zaměstnání.
„Ideální by bylo, aby město zajistilo projektovou i tendrovou dokumentaci a kraj tak získal hotový projekt s mašličkou navrch. To by byla nejrychlejší a nejefektivnější cesta," odhaduje Adolf Beznoska, náměstek primátora a poslanec.
Na projektu spolupracuje kromě města a Středočeského kraje také společnost Škoda Auto a město Kosmonosy.
Právě z pozemků Škody se bude při rozšiřování dílčím způsobem ukrajovat.
Na stavební práce na třídě Václava Klementa plynule naváže změna parametrů výjezdů ze všech sousedních ulic. Například z Erbenovy, Máchovy, Jana Palacha nebo
17. listopadu.
Není se však třeba obávat velkých změn. Vzpomenete si, jak vypadala ještě nedávno křižovatka ulic Havlíčkova a U Stadionu? Zde došlo totiž ke stejným úpravám.
Každá z navázaných ulic se rovněž dočká oprav v úseku až 50 metrů od napojení.
„Třída Václava Klementa se stane krajskou komunikací. Na místní komunikace totiž nelze získat dotaci, která už nám byla uznána. Žádná negativa to ale nepřinese. V případě, že by kraj nechtěl do její údržby investovat, je město odhodláno tuto povinnost převést smluvně na sebe," pokračuje Beznoska.
Ke změně statusu frekventované silnice vede město rovněž fakt, že krajská komunikace nesmí končit na silnici nižší třídy. K této situaci by totiž došlo po výstavbě Severovýchodní tangenty.
Ve chvíli, kdy budou obě komunikace hotové, získá tedy kraj pohodlnou objízdnou trasu, jež ušetří řidičům, kteří by například kvůli nehodě na R10 zůstali trčet v koloně, spoustu starostí.
Zatím je velmi brzo na to mluvit o tom, jak ovlivní stavba za 140 milionů korun život ve městě nebo jakým způsobem bude ve svém průběhu rozdělena na etapy. Jednoduché to jistě nebude.
Půjdou-li veškerá jednání podle plánu, stavět by se mělo začít příští rok.
Zlepšení pokud se podíváme na současnou situaci u obou autobusových zastávek ,jak směrem ven tak směrem do Kosmonos.
Jinak jsem nechtěl volit tak ostrá slova. Pravdou je, že si Boleslav chce řešit kolony na V Klementa na úkor Kosmonos. Bohužel až se to ucpe, pokud si seřídí zelenou vlnu v době kdy budou odjíždět lidé ze směny v automobilce budou všichni včetně kamionů jezdit Debřskou kolem školy.
Kladem je , bude-li akce realizována zlepšení poměru u TRANSCENTRA a protějšího školícího centra.
Na druhé straně pokud dojde k realizaci návrhu na změnu okružní křižovatky na křižovatku řízenou světly může to znamenat zvýšenou dopravní zátěž pro některé ulice v Kosmonosích.
Pokud jste viděl ten návrh: dokážete si představit situaci u výjezdu od Lidlu na Kosmonosy když padne červená ve směru Kosmonosy - Boleslav? To už od Lidlu nevyjede nikdo. Všichni od Lidlu budou na Kosmonosy jezdit Tyršovkou, nic jiného nebude reálné. Jedině snad, kdyby byla světla i na křížení Lidl - Benzina.
Když si pustíte p. Beznosku v http://www.prvniboleslavska.cz/cely-prispevek.php?clanek=zmizi-kolony-na-ulici-vaclava-klementa&id=1598 zjistíte, o co doopravdy jde. Nejde o žádné řešení situace v Kosmonosech. Zase jde jenom o vyřešení problémů Mladé Boleslavi. Na kosmonosáky každý zvysoka kašle.
A jak ta hrůza v současném stavu projektu má vypadat: http://boleslavsky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=kosmonosy-kruhac-pro-web
Pan Odnoha má pravdu. Místo předvolebních výkřiků do tmy ,by se tato informace měla objevit ve zpravodaji. To co by nás mělo zajímat daleko víc jsou připravované změny v oblasti okružní křižovatky u Lidlu.