Milí občané Kosmonos.
Haly, haly, haly. Problém, který v těchto týdnech nedává spát občanům Kosmonos. Může za to firma D+D vlastněná Petrem Dědkem, která se rozhodla, že zničí další úrodnou půdu a místo ní postaví logistické haly.
Podnikatel Dědek již v místě vlastní D+D Park Kosmonosy, ve kterých je již nyní denní průjezd okolo 150 kamiónů, které naváží zboží do hal. O kolik se zvýší nárůst kamionů až se na 23 ha vybudují další 4 obří haly?
Jak může situace vypadat, ilustruje měření hluku prováděné na mostě přes dálnici D10 ve směru na Jemníky. V porovnáním s počty v roce 2005 a 2010 dochází k nárůstu a dle firmy, která měření hluku prováděla, je předpoklad, že pro rok 2020 zde bude jezdit okolo 35 000 vozidel za den. Hluk je dle studie v noci i dne nad stanovenými limity – a to ještě nejsou logistické haly postaveny.
Haly však nebudou znamenat jen zvýšení hluku a vyšší počet naložených kamionů. Zabere se úrodná půda, zlikviduje okolní zeleň, změní se vodní režim a celkově se zhorší životní prostředí místních obyvatel.
Občané Kosmonos, je to vaše město. Postavte se za ně. Realizací výstavby logistických hal pustíte do města kamionovou dopravu. Bude se tu vůbec dát důstojně žít? Obyvatelé domů na Stakorské, kde budou kamiony z areálu najíždět, přijdou o svůj klid. Jejich domy se znehodnotí a množství prachu a emisí ovlivní život i zbytek města. Na dalším zastupitelstvu chceme, aby město dalo na tuto lokalitu stavební uzávěru a dalo tak jednoznačný signál developerovi, že zde se na černo nic nepostaví.
Firma D+D má za sebou několik projektů, které realizovala. Obří logistické haly u Brodců, kde měla být výsadba stromů, jako kompenzace za zabrání zemědělské půdy. Stromy sice investor zasázel, ale dále se o ně nestaral. Polovina během léta uschla. To je kompenzace?
O jeho praktikách hovoří i jedna z nějvětších černých staveb, která se kdy v ČR postavila. Tehdy se bez stavebního povolení na 14 ha postavilo 5 logistických hal. Petr Dědek k tomu tehdy sdělil: „Rozhodnutí, zda porušit stavební zákon, nebylo příjemné.“
Po půl roce však přesto získal povolení a černá stavba byla zlegalizována. „Tento případ je precedentem. Řada lidí teď nebude žádat o stavební povolení, začne stavět jako společnost D+D a pak bude zpětně žádat o stavební povolení. Bohužel takové zákony máme. Stavební povolení se dodatečně umožňují. V mnoha jiných zemích by černá stavba byla zbourána a ten, kdo ji postaví, by šel do vězení,“ uvedl ke kauze jeden pardubický zastupitel a dodal: „Ten stavební ruch, který tady je, mne překvapil. Přísliby, které nám firma D+D dala, evidentně nesplnila.“
„K zastavení prací jsme stavebníka vyzvali opakovaně, celkem třikrát. V souvislosti s tím bylo zahájeno i správní řízení o správním deliktu,“ sdělil v minulosti vedoucí stavebního úřadu Pardubice Jiří Vopršal. „Nikdy jsem se nesetkal s případem, který by byl provázen tak velkou arogancí,“ dodal k tomu zastupitel Pardubic Miroslav Petráň (SPP-SNK).
V kontextu toho všeho přijde neuvěřitelný jeho výrok na Forbesu:
https://miliardari.forbes.cz/petr-dedek
Dá se firmě D+D věřit? Slibují vybudování valu a parku, ale budou se pak o něj starat? V 1.etapě taky slibovali vybudování zelených střech a jsou tam?
Elektronická petice: https://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zameru-vystavby-ctyr-logistickych-hal-v-katastru-mesta-kosmonosy-.html
Papírovou petici můžete podepsat na:
· Café Hruška, Lípy 19, Kosmonosy
· Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy
· Květiny CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy
· Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy
· Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav
· Bačo – Automoto, Boleslavská 294/52, Kosmonosy
· Knihovna města Mladá Boleslav, Tř. Václava Klementa 1229, Mladá Boleslav
· Infocentrum Mladá Boleslav, Železná 107, Mladá Boleslav
· Lékárna U zámku, Linhartova 168/15, Kosmonosy
· Řeznictví Barthel s.r.o., Tesařská 287/1, Kosmonosy
Moc děkujeme za Vaši podporu!
Petiční výbor občanů
( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript )
Za petici se do dnešního dne postavili:
Postavíte se také za své město?
https://www.facebook.com/STOPdalsimhalamvkosmonosich
https://www.facebook.com/ochranciklenice
Vydané tiskové zprávy:
https://www.mladaboleslav.cz/kosmonosky-boj-proti-developerovi/
https://boleslavsky.denik.cz/zpravy_region/kosmonosy-odmitaji-dalsi-haly-20191104.htm
Haly netrápí jen náš region, ale začínají být problémem v jiných částech republiky. Kdy se už konečně přestanou pro výstavbu hal zabírat naše úrodné půdy a začne se stavět na již zastavěných plochách? Až budeme plně závislí na dovozu potravin z Polska? O kolik cenné půdy ještě přijdeme? Čím pak tuto půdu nahradíme? Se současným trendem zabírání půd se za padesát let neuživíme. Takové dědictví zanecháme našim dětem?
https://www.facebook.com/koridorD8/videos/799339243830950/?modal=admin_todo_tour
pokud je smlouva cár papíru tak jste velmi inteligentní. Co dát na Stakorskou ulici po vybudování propojení 2. etapy obchvatu zákaz vjezdu kamionů? Jak říkáte, obchvat je pouze v oblacích, ale proč zastupitelé nedohodnou podmínku, že ho Dědek musí postavit. Pokud Dědek projekt zruší, tak jsme pořád ve snech, protože všichni víme, že s tím nikdo nepohne. Nakonec se po stakorské bude prohánět ještě více kamionů protože ŘSD plánuje nový kruhák na dálnici a rekonstrukci dalších silnici takže si to všichni budou zkracovat přes Stakory a nás.
Je to naše jediná šance jak de co v nejkratší době zbavit kamionu , dokonce se píše v zjištovacim řízení, což je veřejné dostupný dokument, že pan Dědek musí dát nový povrch na Stalorskou ulici
Pane Odnoho mluvil jste s panem Dědkem? Nebo jenom plivete? Co naše děti? Co budou říkat na to že tady byl investor který chtěl postavit za vlastní peníze a dát městu část obchvatu? Jasně že ta to něco chce , jinak by to nedělal , to přeci je normální.
Nebylo by snad správný aby námi zvoleni zastupitelé dohodli s Dědkem takové podmínky aby musel dokončit obchvat?! A ošetřily se další podmínky tak aby to nemělo vliv na náš život ,jak již bylo napsáno ,park a další opatření především dobrými smlouvami?
1. cár papíru nebyla smlouva, ale odpověď pana Dědka, kterou jste osobně obdržel
2. neplivu, jen nechci haly
3. své bezesporu zajímavé podněty směřujte na zastupitele nebo komisi pro ÚP
Hezký den, Tomáši
David Odnoha
A naopak s výstavbou parku je spojena výstavba části nového obchvatu, což přeci dopravu naopak odlehčí.
Nezdá se mi nasazovat psí hlavu p. Dědkovi, o kterém se veřejně ví, že díky své aktivitě pomáhá sportu a kultuře a potvrdil, že s městem jedná už delší dobu. Evidentně je problem v komunikaci.
Je důležité psát sem pravdu a ověřené informace, které nám naši zastupitelé sdělují a nepsat sem nějaké domněnky a nepravdy, které si tu někteří z vás vymýšlí.
Díky
Tomáš
Nebudu chtít vidět ujištění pana Dědka; i kdyby existovalo, je to cár papíru.
Jen bych si rád nechal vysvětlit tu značku zákaz odbočení vlevo; když přijede auto od Hradišťské, vjede do Stakorské a pak odbočí do areálu, který by měl stát VPRAVO.
Víc k vašemu příspěvku dodávat nebudu (jdu si vymýšlet další domněnky).
Seznámil jste se alespoň rámcově s celým záměrem výstavby další etapy parku D+D ?
Pokud byste to totiž udělal, tak by Vás příspěvek musel i Vám samotnému připadat jako naprosto zcestný.
O jakém obchvatu tam, prosím vás, mluvíte ? Ta část, kterou uvádíte, není žádný obchvat ani jeho část, to je pouze spojovací komunikace mezi jednou částí parku na jihu a zamýšlenou druhou etapou na severu. A končí přesně tam, kde začíná výjezd na Stakorskou ulici. Nikam dál nevede ! Výstavba obchvatu města je prozatím na úrovni říše snů a vizí.
Naopak záměr výstavby hal a výjezd do obytné zóny města je bohužel reálnou hrozbou.
Zákaz odbočení vlevo by tak znamenal jedině možnost odbočení vpravo a za to naopak "poděkují" obyvatelé Horních Stakor.
Nezlobte se, ale píšete z velké části naprosto tendenční nesmysly.
Pravdu máte v jediné věci a to, že je problém v komunikaci. Nikoliv však ze strany obyvatel města, ale především ze strany některých našich zastupitelů a vedení města, jako takového. Já naopak děkuji všem, kteří se probudili a začali proti dalšímu nesmyslnému drancování přírody a zhoršování prostředí k životu a bydlení bojovat.
Rak