Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz. |
Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense. Přijímám |
A nejzajímavější pro občany je bod 13/. Všichni bychom si přáli, aby konečně kamiony dostaly zákaz ně těchto silnicích ničit povrch a kanály, poněvadž jezdí přetížené až hrůza. Už aby tu pro ně byla povinná trasa od Bezděčína až k Březině po R10, pro ty, co jedou na Č. Lípu se sjezdem na Průmyslovou, pro zásobování bakovské Faurecie sjezd na Bakov/Kněžmost a pro mnichovohradištské fabriky Hella Behr, Komatsu/Stavmek sjezd kolem ČS Benzina v MH. Silnice II/610 mewzi MB a MH je posledních 20 let systematicky devastována, k čemuž přispívá s způsob "údržby" SÚS MH. Tedy krom pár světlých výjimek jako nyní průjezd kosmonoským kopcem od náměstí k nemocnici (mimochodem od náměstí až k opravnám by podle mého názoru měla rekonstrukce ihned následovat) a taky pár metry nového povrchu (tedy asi 3 roky starého) pod Chudoplesy mezi koncem obce a první zatáčkou pod ní, a mezi Chudoplesy a Trenčínem (blíže k Trenčínu v mírné "dvojzatáčce").
Moc bychom si přáli, aby kamiony jezdily konečně trasami, kam patří a neobtěžovaly lidi a neničily silnice nižších tříd, které nejsou na takové zatížení konstruované (obzvl. když nikdo z nich nedodržuje i tak až příliš vysoké max. povolené zatížení).
Jen si myslím, že nejdřív opravit kus silnice a až ex post řešit příčinu jejího předchozího zničení je trochu nesmyslný postup. Než a jestli vůbec se podaří omezení pro kamiony realizovat, bude silnice opět K.O.
Podklad pro jednání zastupitelstva města KOSMONOSY
Dne:
NÁVRH č. /14
Zastupitelstvo města Kosmonosy
s c h v a l u j e
Přejmenování předzámeckého prostoru na Černínské náměstí. Ukládá Městskému úřadu realizovat.
Odůvodnění:
Památník baroku Kosmonosy, občanské sdružení, předkládá návrh, aby městské prostranství mezi zámkem, lékárnou, barokním špýcharem a hlavní silnicí, v jehož středu stojí plastika Jana Nepomuckého, získalo statut náměstí a obdrželo název: „Černínské náměstí“. K tomu následující argumentace: Jak známo, rod Černínů z Chudenic je neodmyslitelně spojen s neslavnější historickou dobou Kosmonos a zvláště dva představitelé rodu – Humprecht Jan a Heřman Jakub Černínové byli zároveň vysoce mravními osobnostmi, které se zasloužily o celkový kulturní i materiální rozvoj obce.
V posledních letech došlo v Kosmonosích k několika významným akcím a publikačním počinům, které tradici Černínů připomínaly a veřejnost na tyto kulturní podněty „slyší“. Souhrnně lze říci, že z podnětu Černínů vznikly všechny ty objekty, které jsou dnes v Kosmonosích turistickými lákadly. Z těchto skutečností zároveň vychází i občanská aktivita na zbudování pomníku Černínům jako představitelům barokní slávy obce, který by měl stát právě na okraji výše uvedeného prostoru, který bude odhalen v polovině října. Navrhovatelé upozorňují, že na prostranství nejsou vázány aktuálně adresy (žádné popisné číslo), čímž by administrativní cesta neměla být složitá. Pojmenování krásně revitalizovaného prostranství by spolu s památníkem bylo důstojnou tečkou za úspěšnou rehabilitací této části historického centra města. Obdobné příležitosti se u nás objevují zřídka. Přejmenování ulic či výstavby pomníků se mohou někdy zdát jako banální a nepotřebné. Kulturně zainteresovaná veřejnost je však přesvědčena, že v dlouhodobém posuzování celkového vývoje města Kosmonos budou tyto skutečnosti hrát významnou roli nehledě na to, že smysluplné využití kulturního potenciálu města může být i významným přínosem pro městský rozpočet.
Ovšem pane O. Dlouhý, ten dotaz na vztah Černínů a Kosmonos jste myslel vážně?? Doufám, že ne. Kdyby přeci jen, tak druhá polovina 17. a první třetina 18. století.
Omezení dopravy, stojí za to poděkovat předchozí radě města pod vedením Mgr. Procházkové, tato rada zamezila průjezdu Debřskou a nastartovala vyjednávání o omezení na Boleslavské a Hradišťské. Snad se to skutečně podaří dotáhnout do konce.
Oprava Boleslavské je výrazně komplikovanější než Hrad+Debřská. Podloží je nevyhovující, vozovka se propadá. Zatím (pokud vím) neexistuje ani projekt. Bohužel to nemůžeme očekávat v nějaké krátké době. Ale určitě by značka na kruháči u Lidlu (zákaz vjezdu nad 3,5t) Boleslavské prospěla.