Jsem asi z jiného světa. Prostě tomu nerozumím. O tom, že by měla vzniknout pracovní četa, která by se starala o údržbu a drobné opravy městského majetku, se mluví dlouho. Nemajíc s tímto žádné zkušenosti, věřím tomu, že je to krok správným směrem. Pro to, abych jako zastupitel hlasoval pro skutečný vznik této čety, však potřebuji víc. Potřebuji vidět, zda se to městu vyplatí. (Téměř) všechno jde dnes vyčíslit v penězích. Vzpomínky na to, jak to onehdá dobře fungovalo, než to předchozí starosta zrušil, jsou pro přijetí zodpovědného rozhodnutí málo.
V prosinci zastupitelé schválili vypracování záměru pro činnost tohoto útvaru. Když jsem se ptal, kde je nějaká kalkulace, někteří si mysleli, že jsem blb; vždyť to bude právě součástí vypracování toho záměru. Dobře si pamatuju na zastupitele, kteří to to mým směrem křičeli nejhlasitěji. Uvěřil jsem, a tak čekám na onen vypracovaný záměr. Přesně tak.
Jenže v programu únorového zastupitelstva není. Oproti tomu je tam ale záměr koupit pro tuto skupinu, o které ještě oficiálně nebylo rozhodnuto, repasovanou multikáru za 150 tisíc. Dále byl v souvislosti s tímto záměrem vystěhován správce koupaliště a inzerátem byl hledán pracovník této čety (jestli byl nalezen a přijat netuším). Není to divné, když ještě zastupitelé neodsouhlasili samotný vznik tohoto útvaru?
Jsem asi z jiného světa, ale nemyslím si , že jsem až takový blb, abych si nespočítal, že stačí devět hlasů, které zajisté už dávno jsou. Jak ale může někdo odsouhlasit nákup multikáry pro útvar, který ještě neexistuje, a teoreticky nemusí zastupitelstvem projít?
Budu se těšit na kalkulaci, která prokáže, že se tento záměr vyplatí, a že se jen nehledá možnost někoho zaměstnat a něco zneprůhlednit. I když s tím finančním porovnáním jsem skeptik. Nejdříve se totiž mluvilo o tom, že nám četa ušetří peníze, a když jsem se zeptal kolik, dostalo se odpovědi, že možná taky neušětří, ale už kvalitněji odvedená práce za stejné peníze je úspěch.
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Z logiky věci vyplynulo, že uvolnění funkcionáři či vedoucí pracovníci MěÚ dokáží zformulovat problém a zastupitelé dostanou na 3 x A4 materiál, kde na jednu A4 bude shrnut současný stav s Gompagem… co všechno dělají, co to stojí, vč. DPH,atd. Na další dvě A4 bude shrnut nový návrh vč. porovnání variant. Tj. příspěvková organizace, spol. s r.o., či zaměstnanci města Kosmonosy, návrh mzdových nákladů, odvodů, etapový nákup mechanizace, výčet majetku města a činností, které budou touto novou formou zajišťovány. Třeba taky o výběru zaměstnanců pokud možno z města Kosmonos, aby měli k práci nějaký vztah, atd. A zejména bude doložen časový HMG celého záměru. Na jednání zastupitelstva v prosinci 2012 jsem se pídil u zastupitelů co v té věci obdrželi za materiál, alespoň v té výše naznačené ubohoučké verzi …. obdrželi velké nic. Před vánoci jsme si ještě přečetli ve Zpravodaji č. 12 od místostarostky M. Pekařové, že „…město vybírá vhodné kandidáty do úklidové čety …. v důsledku toho by se snížily výdaje placené najímaným externím firmám a živnostníkům, které jsou dlouhodobě kritizovány jednotlivými zastupiteli jako velice nákladné.“
Předpokládal jsem tedy, že začátkem roku 2013 toto bude vše zpracováno, tak jak to problematika vyžaduje (nejen na 3xA4) a zastupitelé materiál obdrží a zpracovatelé ho na dalším jednání zastupitelstva v únoru 2013 obhájí, vysvětlí, zdůvodní. A podle toho se pojede. Namísto toho byl spuštěn již personální výběr „šéfa“ této čety a na jednání zastupitelstva 13. 2. 2013 jde materiál, že koupíme Multikáru za 150 tis. Kč. Mno, možná se na zastupitelstvu 13. 2. 2013 bude řešit jakou má mít multikára barvu jestli žlutou, nebo červenou. Nebo že „velký úklidový chlap“ má malé koště, jak píše Fr. Klouček níže v příspěvku….. trochu jsem nepochopil, jestli to myslí vážně, nebo si z toho dělá jenom legraci.
Já osobně pokládám situaci za dosti vážnou. Co je tedy příčinou tohoto stavu?
Domnívám se, že příčin je celá řada, např. někteří zastupitelé nemají čas, se zabývat problematikou města, jiní toho třeba zase nejsou schopni. Dochází k významným personálním změnám v zastupitelstvu, atd. Z dalších příčin, dle mého názoru, je to např. to, že ODS se rozpadla (rozutekla) a současná garnitura na radnici nemá žádnou věcnou oponenturu ve svém konání a zaměstnanci úřadu se pochopitelně situaci přizpůsobí a výsledek se dostaví.
Ještě bych k Vašim připomínkám přidal:Vážení naši zástupci na radnici: Zjistětě si jak fungují a co stojí RR, v Dobrovici,Bakově a Bělé,pak můžete porovnávat s náklady od Compaqu.
Nemyslím si, že by kdokoli z nás byl agentem Compagu. Berme to jako řečnickou otázku.
K té kalkulaci , to že není mi nevadí. Můj soukromý názor neušetříme ani korunu. Ale nejspíš budeme schopni změnit zadání aby úklid nejfrekventovanějších ulic ( Debřská, Hradišťská , Boleslavská probíhal pravidelně) .
Stejné je to s drobnou údržbou.atd.
Podle mne je to obvyklá ,jen vodu čeřící , diskuse o ničem.
Jen poznámka pro pana Kloučka. Pokud je mi známo byl "otec myšlenky " ing Muller v řadě obcí, kde mají podobnou organizaci.
Fakticky :
"Vzhledem k tomu , že smlouva na úklid s Compagem končí na podzim , může vznik jakékoli městské struktury, která naruší jejich monopol jaksi vadit. Ale to je jen doměnka. Takže za koho vlastně kopem ? Za Compag ?
Všem diskutujícím bych rád připomenul klasický výrok: HIC SUNT RHODOS, HIC SLATAT!
Je to reakce na vychloubání starověkého atleta , že u nich na Rhodu skáčou lépe. Pro neznalé latiny překlad:
TADY JE RHODOS, TADY SKÁKEJ !
jsem upřímně rád, že jste se zapojil do diskuze. Téma mého příspěvku bylo jiné. Jak můžeme v zastupitelstvu posvětit koupi multikáry za 150 tisíc, když jsme stále ještě nedostali vypracovaný záměr na vznik diskutované pracovní skupiny? Co bude vlastně "přesně" dělat? Jaká je její struktura? Finanční nebo jiná výhoda? Kolik to stojí teď, kolik by to mohlo stát poté, jaké jsou jiné slabé a silné stránky záměru, rizika, výzvy, kterým bychom po jejím spuštění mohli čelit? Něco takového přeci musí být obsahem záměru, který by měli posoudit zastupitelé. Psal jsem zde o tom, že toto jsem stále ještě neviděl a ani v programu jednání ZM 13.2. jsem to nenašel.
Jestli má pracovní četa vzniknout jako nějaký trucprojekt proti Compagu, tak tomu moc nerozumím. Mě osobně je jedno, jestli bude ve městě uklízet a majetek spravovat firma Compag, pan Nazar nebo někdo úplně jiný. Rozumím, že to musí být rychlé, kvalitní a co možná nejlevnější. Ale když slíbím záměr, tak jej vytvořím a nechám schválit. Pak mohu dávat prohlasovávat další kroky. Tak by to mělo být. Ale argument, který si lze vyložit jako "když nechci četu, nekopu za město, kopu za Compag", je zcestný. Opakuji, že proti vzniku čety nic nemám. Ale chybí ještě snad všechny informace, proč bych pro ni, nebo přímo onu multikáru měl hlasovat.
Netuším, kdo ze zde diskutujících by mohl mít zájem nenarušit monopol Compagu. Obsah téhle Vaší domněnky mi pořád ještě nedošel, promiňte. Já bych chtěl fakt jen vidět fakta, na základě kterých lze říci, že to bude fungovat a bude to pro město prospěšnější, než současný stav. Nic víc, nic méně. (Považují-li to anonymní diskutující za pohřbívání záměru nebo dokonce rozeštvávání, je mi jich líto.)
Hezký den,
David Odnoha
PS: Při pročítání posledního zápisu ze ZM jsem si všiml, že u oněch záměrů chybí termíny, dokdy mají být představeny na ZM. Děláme pořád stejné chyby. DO.
Přesně tak.
No já mám k pracovní četě také několik připomínek.
Bakov,Bělá a Dobrovice mají RR.Proč se nezeptat tam jak to funguje, a nepřednést to na zastupitelstvu,uveřejnit to KD(KZ).Spočítat úspory, vícenáklady,návratnost?
To je zřejmě to co "pohrobkům" chybí.
Tento Váš výraz-pohrobek-rozeštvává lidi a zvyšuje nenávist,jak jste sám napsal.
Pro mne jsou všichni diskutující,kteří se nebojí podepsat oproti Vám," hrdinové",ať mají názor jakýkoliv.
Nebojte se podepsat,nikdo Vám přes hubu nedá.
Bohužel nenávist, zloba a závist tuto do té doby jedinou solidní a fungující partu zlikvidovala.
Jen proto, že pan Nazar má mámu.
Dnešní stav kolem úklidové čety budí podezření, že se opět někdo z " našich známých " potřebuje někde zašít a jen chodit pro peníze na úřad.
Od zadávání úkolů přes kontrolu odváděné práce a odpracovaných hodin pracovníků čety až po kontrolu a odsouhlasení oprávněnosti všech nákladů, které četa bude vyžadovat. (Materiál, pohonné hmoty, nářadí, pracovní pomůcky....)
O tom, že někdo vyčíslí nějakou úsporu, se nám může nechat jen zdát. Vždyť i proklamované úspory nákladů například za energie nebo telekomunikace vedou paradoxně k navyšování provozních výdajů úřadu!
Hergot,kdo takovéhu"chlapovi" koupil tak malé koště?