Pátek, 17 Leden 2020 11:58
Správce
Článek Radka Plaveckého zveřejněný v regionální příloze Práva v úterý 7. ledna 2020 vcelku přesně popisuje situaci, která vznikla poté, co občané Kosmonos zjistili, že na kraji jejích města by mohly stát další logistické skladovací haly.
Obsahuje však dvě nepravdivé skutečnosti. Starosta Jiří Müller tvrdí, že se chystá setkání zastánců hal i jejich odpůrců, protože je zde petice pro stavbu i proti stavbě hal. Nikdo z petičního výboru neví nic o tom, že by se chystalo setkání zastánců a odpůrců stavby. Druhou nepravdivou skutečností je, že v Kosmonosích existuje petice pro stavbu hal.
Pan starosta se v článku vyjadřuje jako představitel města, který je dlouhodobě na nemocenské a nezúčastňuje se schůzí městské rady ani zastupitelstva. Měl by veřejnosti vysvětlit, koho v tomto článku zastupuje. Vyjadřuje pouze své názory nebo názory celého vedení města Kosmonosy?
Trváme nadále na stanovisku, že jsme proti stavbě hal. Stavba hal městu Kosmonosy a jeho občanům nic dobrého nepřinese. Pouze zabrání pole s kvalitní ornou půdou, zvýšenou dopravu, hluk a zhoršení celkového prostředí pro život ve městě.
Petiční výbor Kosmonosy
Pátek, 17 Leden 2020 11:45
David Odnoha
Dobrý den, pro jistotu nejdříve napíšu, že tento názor je můj soukromý a nevyjadřuje názor petičního výboru proti výstavbě dalších hal ani nikoho jiného.
Za sebe tvrdím, že nevěřím číslům z kamerového měření intenzity dopravy z roku 2018, kterými dokládá potřebu obchvatu vedení města. Myslím tím kamiony nad 12 tun (tj. ty velké, vesměs 13,6 metrů a 4 metry vysoké obludy). Jestliže mi obyvatelé města, zejména z Boleslavské ulice, potvrdí že to je možné, sklopím uši. Do té doby budu jen nevěřícně kroutit hlavou a pozdvihovat obočí nad tím, že tomu někdo může věřit a data brát jako relevantní.
Takže: I radní pan Janeček na facebooku uvádí, že – cituji - „každý den v týdnu (materiál zprůměroval i víkendy, tedy opravdu sedm dní v týdnu) projede Boleslavskou jen ve směru od Bakova dolů 130 kamionu nad 12 tun za hodinu a to od 5:00 do ca 20:00, později počet kamiónů klesá na 70 a méně za hodinu. Tyto vozy zásobují 13. bránu na čas. Celkem jde o ca 15 tis. kamionů týdně.“
Takže matematika: Čas 5–22 hodin: 130 velkých kamionů za hodinu = více než 2 kamiony každou minutu, tedy každou půlminutu jeden kamion. Celý týden, tedy včetně víkendů (vzhledem k zákonným omezením dopravy těžkých aut o víkendu počítejme 6 celých dní): 15 000 kamionů týdně => 2 500 denně => 104 za hodinu, včetně nocí => 1,7 velkého kamionu každou minutu.
A k tomu ještě týdně 7 000 nákladních aut do 12 tun? Opravdu? A je jen ve směru od Bakova???
Když sečtu nákladní auta na Boleslavské jen ve směru od Bakova za celý týden (opět vezměme těch 6 dní kvůli víkendovým omezením), tak 15 000 velkých + 7 000 menších = 22 000 nákladních aut týdně celkem => 3 666 denně => 152 za hodinu => 2,5 kamionu každou minutu. V jednom směru! Opravdu?
Budu rád, když se vyjádří občané města, kteří se pohybují po městě, zda je za pět minut na chodníku mine 12 kamionů jedoucích směrem od Bakova.
Aniž bych chtěl zlehčovat špatnou dopravní situaci ve městě, toto je prostě „kapitální békovina.“
David Odnoha
Čtvrtek, 16 Leden 2020 16:00
Správce
Úterý, 14 Leden 2020 11:15
David Odnoha
Z tohoto článku pro mě vyplývá následující:
1. Již znám postoj starosty města, preferuje výstavbu hal. 2. Doteď jsem netušil nic o petici, která by bojovala za výstavbu hal. Díky panu starostovi je jasno; je to ta, která nechce v Kosmonosích auta. 3. Nevím nic o tom, že by se chystalo nějaké setkání zastánců a odpůrců výstavby hal.
A dvě otázky k tomu:
1. Vyjádřil v článku pan starosta (který je v dlouhodobé pracovní neschopnost) názor pouze svůj, nebo je to názor konzultovaný s ostatními radními, tedy názor vedení města? 2. Proč by vůbec měla proběhnout nějaká konfrontace zastánců a odpůrců výstavby nových hal, když máme demokraticky zvolené zastupitele (kteří výstavbu hal nepodporují)?
David Odnoha
Zvětšená kopie článku je uvnitř tohoto příspěvku.
Celý článek...
Úterý, 14 Leden 2020 16:17
Správce
Celý článek...
Čtvrtek, 19 Prosinec 2019 17:11
host
Vážený pane Řípo, reagujeme na Vaše vyjádření, kterým jste nás oslovil ve čtvrtek 12. prosince. Rádi bychom věřili, že jste odpůrcem stavby hal a záboru zemědělské půdy. Vaše rozhodnutí nerespektovat usnesení zastupitelstva a na žádost pana Dědka jednání s ním opět přenést na Radu města, aniž byste nás informoval, v nás vzbudilo podezření, že chcete jednat v jeho zájmu a nedbat na názory občanů. Nedivte se potom, že jsme zareagovali formou tiskové zprávy poskytnuté médiím.
V této chvíli by asi nemělo význam, abychom reagovali na vše, co jste napsal. Bereme však vážně Vaši výzvu k dialogu a jednání s vedením města. Jsme ochotni se s Vámi i s dalšími představiteli města sejít za jednacím stolem a vše věcně probrat. Ovšem za podmínky, že při tomto jednání nebude přítomen pan Petr Dědek. Prosím, navrhněte možnost, kdy a jak bychom se mohli sejít někdy po Novém roce. To znamená z naší strany členové petičního výboru a jeho nejbližší spolupracovnici na straně jedné a představitelé vedení města na straně druhé.
Za petiční výbor Vás zdraví
Milada Vrbová a Michal Šimek
18.12.2019
Středa, 18 Prosinec 2019 12:40
Správce
Petice občanů proti záměru „D+D Park Kosmonosy II. etapa“ dnes předal na podatelně městského úřadu zástupce petičního výboru Michal Šimek. K petici, která byla zveřejněna na počátku listopadu a trvala až do úterý 10. prosince, se připojilo celkem 1704 lidí, z toho 919 občanů Kosmonos. Lidé měli možnost se k petici připojit buď na petičních místech k tomu určených nebo ji podepisovali elektronicky.
Michal Šimek po odevzdání petice navštívil kosmonoského starostu Jiřího Müllera, který již po nemocenské opět úřaduje. Oznámil mu předání petice a vyzval ho, aby udělal vše pro to, aby se haly nestavěly . Jiří Müller ho ujistil, že vše okolo petice i stavby hal sledoval i v době nemocenské. Zmínil i to, že někteří občané, které potkal na ulici, ho za možnost stavby hal kritizovali. Zdůraznil, že sbírá argumenty pro a proti, aby se mohl zodpovědně rozhodnout. Připomněl, že žijeme v průmyslové oblasti. Na to mu M. Šimek namítnul, že i v průmyslové oblasti by se na občany a jejich zdraví měl brát ohled. Zmínil vysokou hladinu hluku v Kosmonosích, kdy i členové rady města Kosmonosy připouštějí, že je ve městě překračována hygienická norma. Postavením hal by se hluk ještě zesílil.
Počet podpisů svědčí o tom, že občané Kosmonos si stavbu hal nepřejí. Proto petiční výbor bude i nadále pokračovat v zápasu proti záměru stavby hal „D+D Park Kosmonosy II. etapa.“
Petiční výbor Kosmonosy
Pondělí, 16 Prosinec 2019 11:36
host
Pondělí, 16 Prosinec 2019 11:35
Správce
Vážená paní Vrbová, vážený pane Šimku.
z Vašich dosavadních stanovisek a reakcí směrem ke mně je vidět, že máte utkvělou představu o tom, že jsem zastánce výstavby hal v lokalitě Z56. Rozhodně tomu tak není a naopak jsem velkým odpůrcem záborů zemědělské půdy a zeleně, které se v této republice stále dějí. Jedním z programových cílů, který jsme prezentovali jako hnutí Občané pro Kosmonosy před loňskými komunálními volbami a kterého se držíme, je právě udržení a zlepšení kvality bydlení v Kosmonosech pro jejich občany.
Osočujete mně z toho, že si z právní analýzy Frank Bold Advokáti vybírám jen to, co se mi podle Vás „hodí do krámu“ a že straším lidi náhradami. To v žádném případě není pravda. Jen se snažím upozornit na to, že některé, byť oprávněné požadavky, mají i svá úskalí, která je potřeba s rozvahou a rozumně vyřešit, abychom městu nezpůsobili škodu.
V petici občanů je doslovně uvedeno: „Žádáme, aby nebyla v územním plánu města tato lokalita dále navrhována jako plocha určená k průmyslové zástavbě, včetně tzv. ,,lehké výroby", ale byla plochou zeleně.“
V právní analýze je doslovně uvedeno: „V případě, že by plocha Z56 byla zůstala vymezena jako zastavitelná, ale změnilo by se „pouze“ její funkční využití ze současně navrženého VL – lehká výroba na jiné, například VD – pro drobnou a řemeslnou výrobu, vlastník pozemku by se podle našeho názoru žádného druhu náhrady škody domáhat nemohl, jelikož nedochází ke zrušení určení pozemku k zastavění,..“
Pokud ochranu zájmů města, aby nebylo vystaveno nebezpečí finančních náhrad a jiných škod, považujete za strašení lidí, tak to opravdu nebudu komentovat.
Požadavek na změnu územního plánu tak, aby k žádným náhradám nedošlo v souladu s tím „co vám radí právníci“, tedy aby lokalita zůstala jako zastavitelná, je od Vás vznesen nyní poprvé a je v rozporu s textem, který občané v petici podepisovali.
Jsem rozhodně a vždy pro dialog a hledání nejlepších řešení pro občany města a vydávání tiskových zpráv rozhodně nepovažuji za efektivní způsob řešení jakýchkoliv problémů. S touto metodou komunikace jsem si nezačal a jen se snažím a budu bránit naprosto nepravdivým spekulacím k mým názorům a postupům.
Chcete-li o věcech smysluplně jednat, pojďte si sednout k jednomu stolu, chcete-li nadále komunikovat přes tiskové zprávy, bude to únavné a neefektivní, ale budiž. Já za sebe jsem připraven jednat o čemkoliv, ale nemohu se bez reakce nechat nepravdivě a spekulativně očerňovat.
JUDr. Ladislav Řípa 12.12.2019
Pondělí, 16 Prosinec 2019 11:32
Správce
Radní a Zastupitel města Kosmonosy JUDr. Ladislav Řípa se Důrazně ohrazuje proti tomu, že byl v tiskové zprávě obviněn z pohrdání demokratickými pravidly, porušováním usnesení zastupitelstva města a nerespektováním názorů občanů.
Bohužel ve svém vyjádření uvádí spoustu účelových a vágních tvrzení.
Tím prvním je snaha, oddělovat stavbu „ obchvatu“ města od stavby hal v lokalitě Z56. Snažit se veřejnosti namluvit, že jednání o obchvatu Kosmonos s Investorem výstavby druhé etapy parku D+D nesouvisí s halami, je natolik absurdní, že se nemůže jednat o nic jiného, než snaha odvést pozornost a manipulovat s inteligencí občanů.
Pokládáme si otázku, jak závazná jsou usnesení Zastupitelstva. Jednání s firmou D+D Real na Radě města si pod tlakem veřejnosti zakázali a odhlasovali jednomyslně všichni Zastupitelé. Proč se tímto usnesením může řídit zastupitel Blecha ( a účast na jednání s investorem na Radě města zcela logicky odmítl ) a nikoliv Zastupitel Řípa ? Není toto právě oním pohrdáním názory občanů?
Radní Řípa moc dobře ví, že realizace obchvatu v nějaké reálně blízké budoucnosti je utopií. Naopak je zcela reálné, že by stály jako první haly, díky kterým by se v Kosmonosech změnilo vše, o čem se hovoří v Petici občanů, tedy další stovky osobních a nákladních vozidel, další stovky zahraničních dělníků, další hluk, další prach a další zničení přírody. A že se nestaví onen slibovaný obchvat? No, to víte, pozemky, nedostatek peněz, jiné priority, zpomalení ekonomiky, složitá administrativa atd, atd…
I toto pan radní Řípa moc dobře ví…
Dalším zavádějícím tvrzením pana radního Řípy je argumentace tzv. právním stanoviskem kanceláře Frank Bold Advokáti, s.r.o. Petiční výbor má toto stanovisko také k dispozici. Jedná se o dokument, který má 13 stran textu a městu je v něm doporučováno několik naprosto schůdných a reálných řešení. Je jen na vedení města Kosmonos, zda se jimi bude řídit.
Vystoupení podnikatele pana Řezáče na Zastupitelstvu samo o sobě působilo jako dobře sehrané Divadelní představení a položme si nyní jen otázku, v čí to bylo režii a v čím zájmu. Tvrzení, že by město muselo někomu něco platit je naprosto předčasné a záleží na mnoha okolnostech. I toto, pokud si analýzu právní kanceláře pan Radní Řípa pořádně přečetl, moc dobře ví…
Na závěr nám dovolte poslední poznámku. Pokud pan radní Řípa apeluje na veřejnost, abychom společně spolupracovali, je nezbytné, aby říkal pravdu. Spolupráce je možná ve všech konáních lidské činnosti pouze tehdy, pokud mezi lidmi panuje alespoň elementární důvěra a dodržování dohodnutých pravidel. Jeho poslední kroky ale důvěru nevzbuzují a nedodržují dohodnutá pravidla.
Petiční výbor občanů města Kosmonosy
11.12.2019
|
|