AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo

Vánoční trhy v Kosmonosech

Email Tisk PDF

Vanoce Kosmo 1

Ještě doplním, kdy bude otevřeno o sobotách 30.11. a 7.12.: 14,00 - 18,00 hodin.

 

K vyřešení kamionové přepravy ve městě vede i jiná cesta, než obchvat podél dálnice

Email Tisk PDF

Občané města jsou konfrontováni s názorem, že když se postaví haly a obchvat podél dálnice, sníží se počet kamionů projíždějících městem. A že vlastně jiná cesta není.

Vypadá to, že to asi není jediná možná cesta, jak vytlačit kamiony z hlavních kosmonoských tepen. Přečtěte si přiložený text z Aktuálně.cz či níže uvedený odkaz, abyste byli v obraze, až vám někdo bude tvrdit, že kamiony lze z města vytlačit jen v případě, že D+D vystaví kromě dalších čtyř hal i obchvat podél dálnice D10.

kamiony kosmonosy 

I podle TOHOTO ODKAZU by se situace s průjezdem kamionů měla dát vyřešit jinak, než nějakým obchvatem, který stejně nikdo nezaplatí.

 

Jak to, že má Město omezené možnosti zabránit výstavbě dalších hal?

Email Tisk PDF

pozemek mesta poleNa jednání Zastupitelstva v září (i v říjnu) bylo sděleno, že Zastupitelé nesouhlasí s výstavbou dalších hal a že pozemky, které v dané oblasti Městu patří, jsou malé a celkem lehce "obestavitelné" (jinými slovy, investor se bez nich může obejít). Několikrát také zaznělo (také na hojně navštíveném jednání v říjnu), že neprodají-li pozemky občané, firma D+D zde druhou část svého logistického parku nepostaví. 

A teď se podívejte na zde uvedenou skicu. Žlutě označené jsou pozemky ve vlastnictví města Kosmonosy (které by se  mimochodem ve středu měly směnit s pozemky přímo u dálnice). 

Jsem jen logistik, ale nemyslím si, že žlutě označené území není vzhledem ke svému umístění strategické a firma pana Dědka se bez nich případně obejde. Tak kde je ksakru problém? Něco někde musí vylézt na povrch, protože jinak přeci stačí, aby pozemek Město neprodalo ani nesměnilo. Jsem moc zvědav, co se dozvíme ve středu večer v hasičárně, až se o té směně bude mluvit. Protože jestli Zastupitelstvo výstavbu dalších hal nechce, tak jaký by ještě chtělo mít v ruce nástroj? 

 

O jaké území se v Kosmonosích hraje?

Email Tisk PDF

Takto vypadá letecký pohled na průmyslovou oblast kolem nás. Červeně je zakroužkováno území, na kterém by chtěla firma D+D vystavět další logisticko-montážní haly.

Svůj záměr bude investor představovat ve středu 27.11.2019 po 18.00 hod. v hasičské zbrojnici v Kosmonosích (v rámci jednání Zastupitelstva).

Kosmonosy3D

Elektronickou petici proti tomuto záměru naleznete ZDE.

 

Pozvánka na jednání zastupitelstva (27.11.19)

Email Tisk PDF

ZM listopad 19

 

Tisková zpráva - Další haly nechceme, vzkazují občané Kosmonos i ochranáři

Email Tisk PDF

Milí občané Kosmonos.

Haly, haly, haly. Problém, který v těchto týdnech nedává spát občanům Kosmonos. Může za to firma D+D vlastněná Petrem Dědkem, která se rozhodla, že zničí další úrodnou půdu a místo ní postaví logistické haly.

Podnikatel Dědek již v místě vlastní D+D Park Kosmonosy, ve kterých je již nyní denní průjezd okolo 150 kamiónů, které naváží zboží do hal. O kolik se zvýší nárůst kamionů až se na 23 ha vybudují další 4 obří haly?

Jak může situace vypadat, ilustruje měření hluku prováděné na mostě přes dálnici D10 ve směru na Jemníky. V porovnáním s počty v roce 2005 a 2010 dochází k nárůstu a dle firmy, která měření hluku prováděla, je předpoklad, že pro rok 2020 zde bude jezdit okolo 35 000 vozidel za den. Hluk je dle studie v noci i dne nad stanovenými limity – a to ještě nejsou logistické haly postaveny.

Haly však nebudou znamenat jen zvýšení hluku a vyšší počet naložených kamionů. Zabere se úrodná půda, zlikviduje okolní zeleň, změní se vodní režim a celkově se zhorší životní prostředí místních obyvatel.

Občané Kosmonos, je to vaše město. Postavte se za ně. Realizací výstavby logistických hal pustíte do města kamionovou dopravu. Bude se tu vůbec dát důstojně žít? Obyvatelé domů na Stakorské, kde budou kamiony z areálu najíždět, přijdou o svůj klid. Jejich domy se znehodnotí a množství prachu a emisí ovlivní život i zbytek města. Na dalším zastupitelstvu chceme, aby město dalo na tuto lokalitu stavební uzávěru a dalo tak jednoznačný signál developerovi, že zde se na černo nic nepostaví.

Firma D+D má za sebou několik projektů, které realizovala. Obří logistické haly u Brodců, kde měla být výsadba stromů, jako kompenzace za zabrání zemědělské půdy. Stromy sice investor zasázel, ale dále se o ně nestaral. Polovina během léta uschla. To je kompenzace?

O jeho praktikách hovoří i jedna z nějvětších černých staveb, která se kdy v ČR postavila. Tehdy se bez stavebního povolení na 14 ha postavilo 5 logistických hal. Petr Dědek k tomu tehdy sdělil: „Rozhodnutí, zda porušit stavební zákon, nebylo příjemné.“

Po půl roce však přesto získal povolení a černá stavba byla zlegalizována. „Tento případ je precedentem. Řada lidí teď nebude žádat o stavební povolení, začne stavět jako společnost D+D a pak bude zpětně žádat o stavební povolení. Bohužel takové zákony máme. Stavební povolení se dodatečně umožňují. V mnoha jiných zemích by černá stavba byla zbourána a ten, kdo ji postaví, by šel do vězení,“ uvedl ke kauze jeden pardubický zastupitel a dodal: „Ten stavební ruch, který tady je, mne překvapil. Přísliby, které nám firma D+D dala, evidentně nesplnila.“

„K zastavení prací jsme stavebníka vyzvali opakovaně, celkem třikrát. V souvislosti s tím bylo zahájeno i správní řízení o správním deliktu,“ sdělil v minulosti vedoucí stavebního úřadu Pardubice Jiří Vopršal. „Nikdy jsem se nesetkal s případem, který by byl provázen tak velkou arogancí,“ dodal k tomu zastupitel Pardubic Miroslav Petráň (SPP-SNK).

V kontextu toho všeho přijde neuvěřitelný jeho výrok na Forbesu:

petice dedek

https://miliardari.forbes.cz/petr-dedek 

Dá se firmě D+D věřit? Slibují vybudování valu a parku, ale budou se pak o něj starat? V 1.etapě taky slibovali vybudování zelených střech a jsou tam?

Elektronická petice: https://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zameru-vystavby-ctyr-logistickych-hal-v-katastru-mesta-kosmonosy-.html

 

Papírovou petici můžete podepsat na:

· Café Hruška, Lípy 19, Kosmonosy

· Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy

· Květiny CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy

· Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy

· Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav

· Bačo – Automoto, Boleslavská 294/52, Kosmonosy

· Knihovna města Mladá Boleslav, Tř. Václava Klementa 1229, Mladá Boleslav

· Infocentrum Mladá Boleslav, Železná 107, Mladá Boleslav

· Lékárna U zámku, Linhartova 168/15, Kosmonosy

· Řeznictví Barthel s.r.o., Tesařská 287/1, Kosmonosy

 

Moc děkujeme za Vaši podporu!

Petiční výbor občanů

( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript )

Celý článek...
 

Leták k petici

Email Tisk PDF

petice leták

 

„Chci pomoci škodovce,“ říká podnikatel Dědek

Email Tisk PDF

Jak to vidim ja.jpgJak si tuto větu z názvu tohoto příspěvku vysvětlit? Škodovka přeci nebojuje o přežití. Není v červených číslech. Jde jen a pouze o navýšení zisku, které samozřejmě souvisí s navýšením výrobních kapacit. Dlouhodobě by totiž Škoda Auto prodala více aut, než je v Boleslavi schopná vyrobit. Jen nemá kde. Potřebuje eliminovat skladové plochy. Překopat je na výrobní. Proto vznikají externí sklady v její bezprostřední blízkosti, proto existuje systém zvaný „pakotrans“, což jsou dopravci, kteří na několika malých autech za hodinu přivezou do skladů, resp. přímo do škodováckých výrobních linek to, co by přivezli na několika velkých autech za den. Proto škodovka nevyužívá opuštěných a nevyužívaných areálů (např. Tiba Josefův Důl, Papírny Bělá) – k výrobním pásům je to prostě daleko.

Když se vyrábí se zásobami "na kolech", je ideální vzdálenost takového skladu půl metru za plotem fabriky. Možná čtvrt. To umožní uvolnit skladové prostory výrobě - a minimální sklady samozřejmě zlepší hospodářský výsledek firmy. Škodovka pak dodavatelům, kteří jsou „motivováni“ k používání skladů (jako třeba právě těch umístěných v areálu D+D Park Kosmonosy) zaplatí až to, co si odebere do výroby a vlastně obratem namontuje na auta. Tento dodávkový systém také vysává z trhu malá nákladní auta a generuje potřebu dalších a dalších řidičů, což vede zákonitě k jejich stále klesající kvalitě (a tím i vyšší šance nehod na silnicích). Více skladů znamená samozřejmě také více skladníků a dalšího obslužného personálu – i tyto lidi si škodovka a její logistické prodloužené ruce s možností nabídky vyšších mezd stahují pod sebe – jejich zaměstnavatelé/dodavatelé je totiž těžko udrží. (A samozřejmě si vybírá i „top“ pracovníky z pracovních agentur.)

Navíc dopravní situace se na okolních silnicích každým dnem zhoršuje, za chvilku už by byli v ofsajdu (= v postavení mimo hru) hru i dodavatelé z Řepov a Plazů. I proto vzniká třetí pruh na D10 na spojnici mezi Olympia centrem a exitem Kosmonosy. Škodovka si řekla, tak bude. Poukaz na zvýšení bezpečnosti dopravy je sice pěkný, ale existují dopravně složitější úseky či nájezdy, než je tento. Proč se neřeší třeba strašlivé křížení v Bezděčíně?

Ano, všichni chtějí nějak škodovce pomoci. Pan Dědek, město Mladá Boleslav, město Kosmonosy, všichni. Ale všichni za to něco očekávají. Dohody se škodovkou, které zaručují našemu průmyslově těžce zkoušenému regionu investice v řádu stovek milionů korun, jsou jen takovým malým odpustkem a zároveň i předplatným na další spolupráci. Prostě, vše by se mělo podřídit hybateli naší ekonomiky. A když se podíváte kolem, pracují na tom všichni. A chce pomoci i pan Dědek. Ještě více, než pomáhá se svými halami v Kosmonosích a Brodcích dnes.

Je pak opravdu těžké pochopit, že se najdou lidé, kteří už toho mají dost? Lidé, kteří prioritně nechtějí škodovce házet klacky pod nohy, ale hledají rovnováhu, kompromis, princip win-win? Tito občané nechtějí lidem, jako je v našem aktuálním případě pan Dědek, ulehčit tu "špinavou práci", kterou pro škodovku dělají na úkor obyvatel, kteří by v tomto regionu chtěli normálně a zdravě žít. Neplatí přeci, že když zrušíme pole, postavíme čtyři plechové krabice, přivezeme další stovky lidí z východních zemí, vygenerujeme další stovky náklaďáků za den, že budeme všichni spokojeni.

Naši předci, pochovaní na Novém hřbitově v Mladé Boleslavi, dnes obrazně řečeno úpí; jsou obklopeni ze všech stran továrními halami, nově též nádhernou lakovnou. Nedopusťme, abychom pod tlakem vyššího (nejen) škodováckého zisku úpěli i my, dosud živí.

David Odnoha

(autor si vyhrazuje své právo na výše uvedený subjektivní názor)

 

Příspěvek Komise životního prostředí do listopadového Kosmonoského zpravodaje

Email Tisk PDF

Níže nabízíme celé znění příspěvku Františka Vernera, který vyšel v listopadovém vydání Kosmonoského zpravodaje mírně očesán. Nezveřejněné pasáže jsou vyznačeny červeně.

Jaká bude letos, za rok, za dva sklizeň?

„Jak si zasejeme.“ Což bude platit jak obrazně, tak doslova zejména na polích mezi Stakorskou a Průmyslovou ulicí.

Kdo na polích hospodaří v současnosti?

Krom menších vlastníků se zde nachází i jeden velký hráč s polnostmi, na kterých vyrostl v letech 2012 - 2014 D+D PARK KOSMONOSY. Negativní dopady na životní prostředí přilehlé části obce, především hlukem, jsou známy a potvrzeny i mnohými průzkumy.

Jaký je osevní plán nadcházejících let?

Není žádným tajemstvím, že se již chystá zrno, či spíše ocelové ingoty a tuny betonu, ze kterých by si někteří přáli vypěstovat další haly v rámci záměru D+D Park Kosmonosy II. Etapa. u rozvoje průmyslového parku D+D. Znamenalo by to přímé napojení dopravy z areálu na Stakorskou ulici spojené s nárůstem provozu osobních a nákladních automobilů skrz Kosmonosy a Horní Stakory. Zmizelo by dalších 24 ha vysoce kvalitní orné půdy.

Co z takového osení sklidíme nám napoví i uznávaný, léty prověřený ekolog:

„Z krajině ekologického hlediska představuje záměr další podstatné rozšíření již tak neúnosně rozlehlé denaturalizované plochy areálu Škoda Auto, na kterou navazuje stávající areál D+D.

Jak se k tomu můžeme postavit?

Na základě zjišťovacího řízení odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu středočeského kraje rozhodl že záměr D+D Park Kosmonosy II. etapa „nemá významný vliv na životní prostředí a nebude posuzován podle zákona“. Neuskuteční se studie posuzování vlivu stavby na životní prostředí – tzv. velká EIA. Přestože to rada města Kosmonosy na kraji požadovala. S tím se ovšem nespokojila skupina kosmonoských občanů. Ve spolupráci s přizvaným občanským sdružením Klenice z Ml. Boleslavi bylo podáno odvolání na Ministerstvo životního prostředí.

Máme podporu tam shora?

S potěšením můžeme konstatovat, že zastupitelstvo konané 25.září 2019 se za nás postavilo. Místostarosta pan Eduard Masarčík přítomné ujistil, že Město udělá vše proto, aby pro občany udrželo Kosmonosy přijatelným místem pro život. Za slova podpory a následně odsouhlasené usnesení, aby rada města požádala Klenici o podání odvolání, zastupitelstvu Kosmonos děkujeme - avšak to bylo tím jediným, co v zájmu občanů vedení města podniklo.

Nyní si jistě říkáte, jak bych mohl/a pomoci k zachování tohoto kousku kosmonoské přírody?

Nejlépe podpisem petice. Bude ji mít možnost podepsat každý, komu není lhostejné nač se díváme z oken, jaká míra hluku zatěžuje naše uši, jaký vzduch dýcháme. Čtěte webové stránky Našich Kosmonos, dívejte se do poštovních schránek, sledujte facebook.

Za KŽP František Verner a kolektiv

   

Reakce bývalého zastupitele M. Štěpánka na diskuzi při jednání Zastupitelstva Kosmonos dne 30.10.2019

Email Tisk PDF

Vážení,
po návštěvě Komise pro územní plán a vyslechnutí nekvalitního zvukového záznamu jsem se po prohlédnutí souvisejících dokumentů rozhodl v klidu podstatné napsat a poslat vám.

Žádám také o zveřejnění prohlášení v příštím Kosmonoském zpravodaji. Veřejnost i většina z vás by měla mít možnost poslechnout si i druhou stranu.

Přeji krásný den.

Miroslav Štěpánek

Step 1

Step 2

 


Strana 9 z 74

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.